Barnrum med Havs tema...
Vi har tänkt att göra ett rum till Pyret, som kommer i maj. Vi hade tänkt ha havs tema.
Vi har redan funderat ut lite men fler tips är alltid bra och lite insperation...
Kanske någon har bilder??
Vi har tänkt att göra ett rum till Pyret, som kommer i maj. Vi hade tänkt ha havs tema.
Vi har redan funderat ut lite men fler tips är alltid bra och lite insperation...
Kanske någon har bilder??
det finns ju roliga wallisar i havs tema,sen kan man ju typ göra 2-3 ganska breda ränder på en vägg i blått så blir det ganska fränt!
Måla inte för mörkt är mitt råd. Havstema är jättefint (jag diggar det), men jag tycker många målar alldeles för mörkt blått när det ska göra det. Mitt råd är att välja en ljus grundfärg och sen antingen måla en vägg i någon blå nyans (om ni nu vill ha det?) där ni kan köra på havstemat. Jag tycker turkos är snyggare än vanlig blå. Bryt sedan med vitt och sandfärgat så blir det inte så kallt i rummet och så fina, färgstarka detaljer som fiskar och liknande på väggar, gardiner...
Ett annat alternativ är vallisar/väggdekorationer. Tycker personligen de från www.urbis.dk är finast http://www.urbis.dk/group.asp?group=87&sub=84 men du kan spana på wallisar också www.inreda.com har till exempel - kolla efter snäckor, fiskar, strandsaker och liknande som du kan sätta upp.
Ikea har också en kollektion som heter Korall (www.ikea.se) där de har en del fina detaljer (lampor, mjuka havsdjur och så vidare). Jag gillar bland annat den orangea nattlampan formad som en sjöhäst - den har sonen haft och den sprider ett jättefint sken.
Lycka till ![]()
Åh, den här var ju söt:
http://www.loppanopiraten.se/shop/?ref=shoppinghuset&artnr=CO3025026valmatta
Tack så mkt för tipsen! Super bra!
Vi har tönkt måla i turkost ganska ljus, sen måla så det ser ut som sand i botten och ungeför hälften av väggen ska vara vit, gränsen mella turkost och vit ska vara vågig.
Perfekt med fler fiskar att få upp på väggarna.
Jag tackar än en gång och fler tips är Välkomna!!!
Hej!min syrra har havstama på väggarna i sin sons rum.Jätteenkla klistermärken som man sätter upp på målad vägg bara.Kolla i hennes galleri.Norpan666 heter hon...=)
om ni själva är allergiker ska ni se upp med att lägga en bäbis i nymålat rum - även om det är vattenbaserade färger. Vänta tills barnet blir ett par år.
Har pratat med olika butiker dom säger att det inte är lika farligt om vi gör det klart några månader innan och vädrar riktigt mkt...
Så det va vad vi hade tänkt...
Men sen räknar vi med att pyret ska sova i vårat rum för det mesta, tycker baar det kunde vara kul med ett barnrum färdigt, och leka i och ett rum som baar är hennes/hans...
bra att ni tänkt på riskerna med färg. Jag gillar korallrev - tänk Nemo.
Det här paketet har jag tittat på..
Tycker det är fint.. :D
www.zyboo.com/product.asp&sub=42&page=1
vilka fina grejjer de hade på zyboo...
Det är dom fiskarna vi kollat på, jätte söta, men sen hade vi tänk ha lite fler olika med...
Tack alla för tipsen...
Jag tar gärna emot fler tips!!!!!
Ingen aning om priset, men "sprang" förbi fyrtyg på nätet häromdagen: www.sandbergab.se/default.asp&ulid=20&show=3&katdel=3&psid=70&vid=202&vrank=1
Fanns även inspirationsbilder med fyrarna: www.sandbergab.se/default.asp&ulid=20&show=3&katdel=2&psid=65
Fanns även fiskar: www.sandbergab.se/default.asp&ulid=20&show=3&katdel=3&psid=70&vid=204&vrank=1
Om inte annat kanske det ger idéer.