• Leos och Vincents mamma

Åt av en citron som nog var gammal, kan det hända nåt?

Igår hade jag en citronskiva i mitt vattenglas o sen åt jag en skiva av citronen. När jag sen tittar efter på den så ser jag att den är lite gammal o att det är en grön prick på som ser ut som mögel (citronen har legat i kylen en vecka utan att vi har skiviat upp den så att säga).
    Kan det vara farligt för bebisen på nåt sätt?

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o pyttet i magen BF 1 april-08 Vecka 31 nu.
  • Svar på tråden Åt av en citron som nog var gammal, kan det hända nåt?
  • Lola Jämtland

Nääääää.......

//Blir det nånsin våran tur.....
  • antons bejb

Låter väldigt orimligt att det skulle vara farligt på nåt sätt.

• Leos och Vincents mamma

Ok. Tack

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o pyttet i magen BF 1 april-08 Vecka 31 nu.
  • ticktick

Om du mot förmodan blir dålig så är det i magen, och det påverkar bara dig, inte bebisen.

• Tilda08

Enligt Vårdguiden:
    Vanliga förkylningsbakterier och andra infektioner, som du som gravid kan drabbas av, går vanligtvis inte över till fostret. Men det finns två mikroorganismer som i sällsynta fall kan leda till skador på fostret. Det är bakterien Listeria monocytogenes och parasiten Toxoplasma gondii. I värsta fall kan en infektion leda till bland annat hjärnskador hos barnet.

Dessa bakterier kan finnas i kött och dylikt. Skulle rutten frukt vara någon risk skulle det definitivt ingå i varningarna från Livsmedelsverket. Det gör det dock inte. Enda risken är att du blir kass i magen, men en vanlig magsjuka påverkar inte barnet. Så oroa dig inte!

I vecka 26...
Svar på tråden Åt av en citron som nog var gammal, kan det hända nåt?