• Juno

Lekar/aktiviteter på möhippa

Vi planerar möhippa för en vän. I stora drag är allt klart men jag behöver tips på aktiviteter mellan programpunkterna.

Vi kommer tex åka bil totalt 2,5 timmar. Vad kan man göra för att muntra upp stämningen?
    På kvällen ska vi äta gott och sen övernatta tillsammas. Vad kan vi göra på kvällen förutom att dricka vin?
    Att gå ut är inte aktuellt.

• Svar på tråden Lekar/aktiviteter på möhippa
  • frulan

Några små aktiviteter (utöver programpunkter) jag fick på min möhippa var:

Alla tjejer tog med sig en sak som de förknippade med mig (de hade även med en fejk) och jag skulle koppla ihop rätt sak med rätt tjej och berätta historien bakom. Det var JÄTTEKUL!
    Detta gjordes under middagen.

Jag fick en liten bok som jag, under dagen, skulle samla in äktenskapsråd i från främlingar. Jag totalt avskyr att prata med främlingar men det gick bra ändå, skulle samla minst 10 stycken. Sen hade vi den även framme på bröllopet så alla som ville fick skriva råd i den. Den är jättemysig att läsa i idag

De hade frågat min man om saker som vad han skulle jobbat med om han inte hade det jobb han har idag, vilka instrument han spelar m.m. och sen frågade de mig frågor under hela dagen. Jag hade alla rätt

Hoppas ni får en härlig dag/natt!
    Du kan kika på www.brollopstorget.se, där finns massor av tips!

• Juno

Tack Frulan

Jo, jag har kikat på BT men tycker mest att det handlar om "Var kan man spela in en skiva" och "jag är gravid, hur ska jag undvika att dricka på möhippan" Jag har glömt mitt logg-in och kan inte ställa frågan där. Därför provade jag här, med mindre lyckat resultat verkar det som

Det där med sakerna är kul men det gjorde vi på brudens systers hippa så...

Samla äktenskapsråd var en bra idé

Och frågor om maken brukar väl vara med på en hippa men de du fick hade en annorlunda vinkel. Det blir utmärkt aktivitet i bilen hem från spa-dagen

Fler som hippat eller blivit hippade nyligen och som har lust att dela med sig ?

Svar på tråden Lekar/aktiviteter på möhippa