• Snöi

Tips på mammagympa i Göteborg

Japp, såhär fyra månader efter förlossningen har sanningen hunnit ikapp mig, det räcker inte med "bara" promenader, någonting mer skall till för att få ordning på kroppen.
    Jag har sökt lite på nätet, men haft svårt att hitta några bra pass, hittade mamma-barn-yoga, men känner inte riktigt att det är jag.

Känner ni till något bra ställe, har ni provat det, hur var det?

Tips på gym. där man kan ta med sig bäbis mottages också med glädje...

• Svar på tråden Tips på mammagympa i Göteborg
  • April 99

En kompis berättade idag att det finns på friskis och svettis inne i stan, Mamma-barngympa. Kan lämna bebis och allt. HAr själv inte kollat upp det men sök hos dem :) Lycka till!

• Snöi

Jag vill helst inte lämna honom, då jag inte tror att det skulle fungera, vill ha med honom. Jag har varit inne och tittat på ett par friskis där det står att de har det, men sedan hittar jag det inte i schemat. Fler tips?

• blue77

Hej !

Jag bor i stockholm och hade samma problem tills i morse. Min son är tre månader och jag vill inte heller lämna in till barnpassning på gymmet. Var där o kollade men klarar inte av att lämna min guldklimp så där bara. MammaBarnpassen där babyn får följa med är ju ett alternativ men dom ger ju ingen som helst styrka och känns träningsmässigt sett helt poänglösa. Så jag mailade ett lokalt gym här som jag vet inte har så mycket folk på dagarna och dom sa att jag gärna får vara där och träna dagtid! Hurra !! Prova att ringa och/eller maila lite olika ställen. Du kanske också får napp! Lycka till!

• Annica71

www.friskissvettis.se/gbg

Måndagar 11.00 och onsdagar 13.00 på Västra Hamnagatan. Du lämnar ditt barn till barnvakterna men ser ditt barn hela tiden genom ett STORT fönster mellan Jympasalen och Barnvakteriet.

Lycka till

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Snöi

blue77: låter suveränt, jag skall också prova att ringa runt. Har du tänkt ha din klimp i babyskydd, på en filt, eller annat?

Jag trodde inte friskis hade barnvakt, utan att man hade med sig dem.

• Annica71

Fysiken har pass där barnet är med http://www.fysiken.nu/ kolla under kategorin "föräldrar/barn" Passet går torsdagar 10,45-11,30

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Snöi

På Fysiken fick man även ha med den lille när man tränade på gymmet fram till klockan 11 såg jag, toppen. Enda nackdelen är att det är en bra bit dit för mig.

Har du provat passen någon gång?

• Ia o Puh

Om ni har friskis så finns det pass där man får ta med sitt barn, heter nog mammajympa och då ligger dom på filt nedanför en...lite lugnare pass med bäckenbotteträning...

• blue77

ops, sorry att jag inte svarat tidigare.

Min pojk ligger i vagndelen (hjuldelen till barnvagnen har jag låst fast utanför gymmet) som jag lutar lite så att han kan titta på mig. Det brukar gå jättebra på förmiddagarna för då är han väldigt nöjd med att bara få studera saker. Fram på eftermiddagen så vill han ha mycket fysisk aktivitet så då gör vi annat istället.

Svar på tråden Tips på mammagympa i Göteborg