• its nice to be hated

" hårtabletter "

Tappar alldeles för mycket hår när jag kammar/tvättar det.. är det någon som  har käkat tabletter för att förbättra hårkvalitén? (vad för tabl.)
    Eller någon som har något annat tips?

• Svar på tråden " hårtabletter "
  • Andreas B

Äter du en vettig kost från början så hjälper inte tabletterna.

• zionsmormor

Hej
    Jag har haft samma besvär .menjag köpte silika för hår och naglar,på apoteket, finns även i vanliga affärer.
    Det märktes redan efter en vecka.

• Siri85

kan vara stresss eller klimatbyte.. har med haft/har det. men som någon sa testa silica

• its nice to be hated

Silica okej. Härligt, ska testa det då
    stressad är jag ju inte direkt, är ju sjukskriven Fundersam men iallafall..

Tack för svaren! 
    Får hoppas på det bästa  

• MaddeMamman

Jag äter något som hette Panto-3, och hår o naglar växer som bara den. mitt hår växer 3-4 cm på 6-7 veckor,

• AnnsanPannsan
    MaddeMamman skrev 2008-01-24 22:44:05 följande:
    Jag äter något som hette Panto-3, och hår o naglar växer som bara den. mitt hår växer 3-4 cm på 6-7 veckor,
    fick du tjockare hår oxå?
    jag har blivi jätte tunnhårig!!
  • its nice to be hated

låter ju nästan för bra för att vara sant! Finns det att köpa på apoteket ?

• MaddeMamman

jag åt det för naglarnas skull. Eftersom jag färgar mitt hår är 1 vecka innan klippning är det lätt att mäta utväxten. ajg har jättetjockt hår så min frisör klipper "kanaler" i min hårbotten för att jag ska bli av med lite hår...

AnnsanPannsan skrev 2008-01-24 22:48:46 följande:
    fick du tjockare hår oxå? jag har blivi jätte tunnhårig!!
  • o0dizzy0o

finns de me på apoteket? behöver med, tar med blitt lite tunnhårigare :S o tappar massa hår..ok att ja har mycket så andra kanske inte märker de men JAG märker *ler*

• MaddeMamman

panto-3 finns på hälsokost

• Tildalina

Jag ammar för fullt och äter b50 för att jag tappade så mycket hår. Sen jag började äta dem så blev det mycket bättre! Men har hört att även panto-3 ska vara bra!

• södertälje

Jag tappade mängder av hår och då hade jag b-12 brist,så kolla på VC först genom ett blodprov.

• WhiteOleander

Jag äter bamboo (?) från Hälsokosten.
    Skall vara bra för både naglar & hår.
    Har ätit det i ca 1 månad & jag känner redan skillnad.

• Tilde71

Jag har läst att extra järntillskott är bra om man tappar mycket hår. Kanske blutsaft el järnsaft. En kompis till mig hade stora "vikar" vid tinningarna när hon var vegetarian, men när hon började äta kött igen fick hon tillbaka håret. Kanske hade hon lite brist på järn under vegotiden?

• its nice to be hated

Tilde71 skrev 2008-01-29 11:07:44 följande:
    Jag har läst att extra järntillskott är bra om man tappar mycket hår. Kanske blutsaft el järnsaft. En kompis till mig hade stora "vikar" vid tinningarna när hon var vegetarian, men när hon började äta kött igen fick hon tillbaka håret. Kanske hade hon lite brist på järn under vegotiden?
     Det där kan ju vara värt att kolla upp också..och b-12 med.
     Hur lång tid efter att hon börjat äta kött fick hon tillbaka håret då?
     Jag äter ju iof kött så.. men inte rött kött. Fast det borde väl inte ha ngt med det att göra, tro? 

• its nice to be hated
    WhiteOleander skrev 2008-01-29 09:55:58 följande:
    Jag äter bamboo (?) från Hälsokosten.Skall vara bra för både naglar & hår.Har ätit det i ca 1 månad & jag känner redan skillnad.
     Märker man skillnad så snabbt alltså ?  
     Du tappar inte lika mycket hår nu då eller? Få förunnat att inte tappa håret ju
  • danitra

Det är inte så att du har fått barn nyligen?

• its nice to be hated
    danitra skrev 2008-01-29 11:49:57 följande:
    Det är inte så att du har fått barn nyligen?
     Jag nej? Har inga barn än

Men kom precis att tänka på.. undra om det kan ha något med medicin att göra?
     Om någon har någon aning om det förstås.
  • WhiteOleander

Sorry!
    2 månader skulle det stå!

Har inte tappat så mycket hår tidigare, men jag känner att det börjar bli tjockare iaf.

Svar på tråden " hårtabletter "