• hubbe

Kurrar i magen!!!

Kurr kurr kurr.....
    Så låter det i min mage vart annan till vart tredje timme. Jag får verkligen blodsocker fall. Det är ung. som att kroppen måste ha mat NU och inte om 15 min. Har problem med det annars men kan hantera det lite bättre i icke havande tillstånd och det händer bara när jag slarvar med maten.
    Jag blir tokig snart!!! Hungerskänslan smyger sig inte på en utan är bara där NU.
    Jag är bara i V7 och vill inte se ut som ett hus om bara några månader...

Hjälp!! Jag behöver råd till kost och vanor.

• Svar på tråden Kurrar i magen!!!
  • hubbe

Kurrar det aldrig i någons mage överhuvudtaget????

• MammaBrink

Man tillåter den aldrig att börja kurra för jag går med nåt i truten hela tiden Jag är i 7e veckan, o mår illa hela tiden, blir jag hungrig så kommer illamåendet. Så jag stoppar i mig nåt väldigt ofta för att slippa må illa. Men jag måste nog komma på nåt bättre än chips o kakor o läsk för annars lär man få rulla till BB om ca 8 månader.

• hubbe

Men det är ju just det jag inte vill stoppa i mig. Som tur är är jag inte illamående men blir det när jag väntar förlänge med maten... som nu... typiskt..... måste äta. NU. *S*

• twentyone

Oh..likadant här, hopplöst. Visst är det jobbigt? Man är ju inte sugen heller. Och det hjälper liksom inte med en frukt eller ngt, inte för mig iallafall, måste helst ha en tre rätters middag för att mättas.

• LinaFina

jag e i vecka 7+1 å i min mage kurrar det hela tiden .. å ja skulle kunna äta jämt *s*

• Avia

Jag gjorde en "evighetssallad" och hade i kylskåpet! Funkar jättebra när man behöver nåt snabbt tills man kan fixa nåt riktigt!

1kg finrivna morötter
    1 kg riven vitkål
    2 paprikor- hackas i bitar
    1 purjolök- -"-

Lag: 1 dl vatten
    1 dl äpplcidervinäger
    3/4 dl socker
    3/4 dl olja (tex raps el solros)
    Lagen kokas upp och hälles över salladen.
    Förvaras i burk med tättslutande lock upp till 2veckor

Eller en enklare (och sötare) variant (går dock ej att spara flera dar med apelsiner i, smakar pyton!!! Men att ha resten klart och klippa i lite apelsin innan går bra)

Strimlad vitkål
    mandarinklyftor (burk)
    klippta apelsinklyftor
    russin

Eller gör en jättestöpa med plättar! Gott att ha i kylskåpet och tugga i sig när hungersuget blir för stort.

Hoppas att någonting av detta faller dig i smaken!

• hubbe
    Avia.. 1 kg morötter? Det blir ju en sallad för ett helt kompani!! Men den ser helt ok ut. Verkar ganska god. Provar nog en liten mängd först.
    Tack för tipsen.

Någon mer som har tips el. ideér?
  • Avia

Men den håller i två veckor och det går åt en hel del emellanåt om man är fler som äter den!

• Calamity Jane

Hubbe: har du varit så hungrig i sju veckor? Jag har känt samma sak, att jag är så hungrig så jag måste ha något nu, men det har "bara" hållt i sig i en vecka och sedan har jag blivit normalhungrig igen. Tror att vissa veckor är tillväxtveckor och då har jag ätit ganska ofta.

• Nickchen

Jag har också hemska blodsockerfall och känner verkligen igen att man måste ha mat NU. För mig funkar det bra med vissa frukter som banan, kiwi och plommon, ej äpplen och päron som jag bara blir hungrigare av. Jag brukar även äta hårdmackor med mjukost. Det finns många lättostar så det kan vara ett någorlunda kalorisnålt alternativ. Annat som kan vara lätt att äta är ju risi-frutti och portionsyoghurt. Som ni kanske listat ut har jag bullat upp ordentligt i köket på jobbet.

• Melle85

Min mage kurrar jämt! Skönt att man inte är ensam iaf. Eftersom jag pluggar på högskolan måste jag sitta på långa föreläsningar och plågas, fyller hela väskan med frukt, men magen kurrar oavsett hur mkt frukt jag äter...det enda som hjälper är mackor och lite godis. Men jag har hört att det går över som tur är...

• hubbe

Calamity Jane: Nej enj, inte hungrig sju veckor i streck.. då hade jag gått upp i atomer vid det här laget för det är ju hur jobbigt som helst.... men två veckor har hungern infunnits sig nästintill konstant.

Äpplen håller jag med om att det inte mättar utan tvärt om. Bananer verkar fungera bättre.
    Risgrynsgröt mättar oxå. Yoggi är bra för magen. Skall få hem lite att läsa om mat från BM i nästa vecka.

Svar på tråden Kurrar i magen!!!