• Victor

Blastocyt tillbaka = ökad chans att bli gravid? Hur har det varit för er?

Hej!
    Har gjort ett ICSI och ett FET i höstas som båda misslyckades trots att allt sett bra ut. ÄP i veckan gav 13 ägg varav 8 befruktade så den här gången blir det långtidsodling enligt eget önskemål.
    Hur är era erfarenheter? Funkar långtidsodling bättre? Här griper man ju halmstrån!!

Hälsningar Victor

• Svar på tråden Blastocyt tillbaka = ökad chans att bli gravid? Hur har det varit för er?
  • judo99

På mitt 2:a IVF gjorde vi långodling, 5 dagar. På ET gick det inte vägen. När jag gjorde FET 14/11 fick jag tillbax 2 som jag hade kvar. O så fick jag trombyl tabl. O jag plussade 29 /11 . Jag tror på trombylen att den hjälpte till denna gång.

Lycka till

♥ (¯`°?.¸ ♥ Tvillingar i magen ♥¸.?°´¯) ♥
  • annhan

Vi fick tillbaka 2 blastocyster, varav en fäste och resulterade i vår son
    Så ja, frågar du mig så vill jag nog påstå att jag tror att blastocyster har en god chans!

Lycka till!

• AnnaL

Gjorde första IVF.et i vintras, fick tillbaka ett långtidsodlat ägg (5 dagar). tyvärr lyckades vi inte denna gång, men väntar med spänning på nästa försök!

Lycka till!

• Lovebug

Jag tror att blastocyster ökar chansen, men det kan ändå ta tid. För mig krävdes det fem återföringar innan det blev plus (varav endast ett försök var korttidsodlat).

• LillaAnna72

Jag tror också att blastocyster ökar chansen men min läkare säger att risken för långtidsodling är stor. Har man 10 ägg kanske ett klarar sig till att bli enblastocyster om man har tur.

• AnnaL

Vi hade 6 ägg som klarade odlingen till blastocyter, 1 fick vi tillbaka o 2 tll frysen, de andra 3 var inget att spara...

• Tis

2 första IVF:n var på 2 dagars odlade, 3:e IVF:n på en långtids och det resulterade i vår Freja. Är nu gravid på andra syskonförsöket(5 dagars odlade ägg). Så i vårt fall verkar det funka men vi bytte även från Puregon till Menopur.

• Maja1975

hej!

jag har gjort 2 ivf:er, på den första fick vi vårt efterlängtade barn, och vid det andra blev jag gravid och är nu i v 18, med syskonet alltså. oroar mig ständigt för missfall, så jag vill inte vara alltför optimistisk.

jag har gjort långtidsodling och jag vet att många läkare inte gillar det så mycket, men jag tror att det ger bättre chans till graviditet. endast riktigt bra ägg blir kvar och det borde ju öka graviditetschansen. jag gjorde mina 2 ivf i falun, där man långtidsodlar på rutin, om man har ett vissta antal ägg. där verkar det som att de tror stenhårt på detta, tror även läkarna där har forskat kring detta, om jag inte minns fel.

gå gärna in på faluns hemsida och läs på om långtidsodlong/blastocystodling. läs också under rubriken resultat! mkt trevlig läsning!!!
    adressen är ivffalun.se

vet att många inte gillar långtidsodling för att många ägg försvinner, men detta är iaf vad jag tror!!

kram och lycka till!

• Ad Infinitum

Vi fick tillbal en blastocyt på vårt 3 icsi försök. Jag blev gravid men det lille rackaren var nog för stark för han stack iväg och satte sig i äggledaren, alltså det resulterade i ett X (utomkvedshavandeskap)

• Ad Infinitum

Tryckte iväg meddelandet för snabbt - skulle ju oxå skriva : Varmt lycka till Victor!!!

• Sara78

har bara gjort ett IVF och då med blastocyst, fick plus! Nu har jag inget att jämföra med men jag tror ändå chanserna ökar! Vi hade visserligen bara ett ägg av toppkvalitet efter odlingen men det var ju ett riktigt perfekt litet ägg Nackdelen är isåfall att man inte får lika många till frysen... men vad gör det om man blir gravid?! Fick även trombyl efter Äp (som alla får i Falun).

• dallas

Jag har ingen erfarenhet vad gäller långtids odling, men tror absolut att det kanske kan öka chanserna- det är ju som man skriver att av 10 embryon så kanske det bara blir 1 kvar efter långtidsodlingen, det kanske förklarar varför man ibland behöver flertalet återföringar av 2-dagars odlingar- man vet ju inte vilka embryon som kan "överleva" och som te x jag har 5 st 4-celliga i frysen men det kanske bara är 1 av dom som verkligen kan bli ett foster- men det vet man ju inte, sen spelar det naturligtvis in på om embryot kan fästa etc...

Lycka till!!

• Victor

Tack för alla svar! Låter ju onekligen positivt, det är bara att hålla tummarna, ska bli spännande!
    Ska till kliniken i morgon, får de om något/några har lyckats överleva till blastocyter (om det inte skulle vara så så skulle de ju inte ha fortsatt att utvecklas i magen heller, får väl tänka så...).
    Ha det bra och lycka till allihopa!
    Kram Victor

Svar på tråden Blastocyt tillbaka = ökad chans att bli gravid? Hur har det varit för er?