• Juliana82

vad tycker ni om detta hus från myresjöhus??

Hallo allihop!!!
    vad tycker ni om detta hus från myresjöhus
    pris: 3 000 000 kr och då är det helt färdigt med alla vitvaror m.m. Alltså man kan flytta in i det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 14:44
    www.myresjohus.se/Vara-hus/15-planshus/Villa-Kornett.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 14:44
    www.myresjohus.se/Vara-hus/15-planshus/Villa-Kornett.aspx

• Svar på tråden vad tycker ni om detta hus från myresjöhus??
  • Sotardotter

Fast huset syns inte så bra?

• hjärnladyn

Vilket hus är det?

Och får du allt för 3 milj?

När vi byggde hus fick vi ett pris på huset, men då ingick inte garage/carport, allt som inte var standard och som vi ville göra tillval på drog upp priset.

Och framför allt, ingår tomten i priset?

• Juliana82

aaaaaaa jag blir gaaalen på familjeliv snart... men nu ser jag att det gick att lägga till länken

• Juliana82

neej tomt ingår inte. Vi va o titta på tomt häromdan som skulle kosta 2 500 000. så vi ska tänka på saken några dagar... så vi får se. yes ALLT för 3 000 000! exlusive tomt då alltså

• bustösen

jag gillar övervåningen, men det är ju en (enligt mig) värdelös hall, där man inte kan ställa skor och sånt på en bra plats. dessutom tycker jag vardagsrummet ser otroligt svårmöblerat ut pga den öppna planlösningen, men det beror ju på om man vill ha möjlighet att se på film där eller om man vill göra det på övervåningen. det är också synd att det stora sovrummet är ensamt på nedervåningen, om man har ett litet barn som ska få ett eget rum så blir det ju på andra våning och det hade gjort mig jättenervös!

men om huset känns rätt med era behov så är det väl "bara" att köra på

• hjärnladyn

Har för dåligt uppdaterad dator här på jobbet så jag får kolla när jag kommer hem.

Tomt för 2,5 mille låter dyrt tycker jag, men det beror ju på var man bor och vilka inkomster man har....

• Havsjungfrun

Ok hus om man vill ha den stilen. Tomt för 2,5, gisses Amalia!

• Sockerpinglan

Jag tycker det set ut som ett jättehärligt hus! Ljust och öppet! Skulle lätt kunna tänka mig att bo i ett sådant hus!!! Men det blir alltid lite mer kostnader än man tänkt sig, räkna med det! Så en totalkostnad för allt hamnar nog snarare på strax över 6 miljoner! Dvs tomt + hus + väg (uppfart brukar inte vara gratis att bygga, den ska ju tåla några ton), + anslutningsavgifter till el o vatten och sånt. Plus lagfart och pantbrev!

Men huset är jättefint!!!

Mitt drömhus hittade jag hos Fiskarhedenvillan, men det var inte bara hus och tomt, utan en massa annat som kostade, så vi får vänta lite med vårt drömhus! Lycka till! Skrattande

mammamammamammamammamammamammamamma....
  • Ekorremamman

Tyvärr tycker jag 1,5 planshus med sådan brant taklutning ser jättefina men jag vill inte ha det. De flesta rum med snedvägg blir svårmöblerade och går inte att utnyttja till fullo.

Visst är det mysigt med öppet upp mot övervåningen men jag har hört att det är väldigt störande med allt ljud som letar sig upp....

Mitt favorithus är Nergården hos Mjöbäcksvillan men det är ju med i lantlig stil.

• AnnaGBG

Huset är fint men för min del vill jag inte ha så öppet. Det blir för mycket väsen. Vi har snart 3 barn under 4 år, så Men det är ju vi...

Priset för det hela förvånar inte så mycket, det är normalpriser här i krokarna.

• skåne tjej

Jag hänger inte med riktigt; tomten kostar 2500 000kr och så skriver du att allt kommer kosta 3 miljoner inkl tomt?? vilket då skulle betyda att huset kostar 500 000kr...

Jag tycker huset är för stelt för min smak. Jag är jätteförtjust i deras hus huvudskär, men det är ju för att jag gillar den lantliga och marina stilen mer.
    ska ni ha putsad fasad?
    Har ni barn så kanske det blir för lyhört med en så pass öppen planlösning som är på nedre plan?
    Övervåningens planlösning är bra tycker jag.
    Huset är jättefint om man väljer till verandan och balkong. Men det kostar säkert en hel del.
    Var ska ni bygga någonstans?

• lugnåsbo
    annelie ek skrev 2008-01-24 22:21:58 följande:
    Jag hänger inte med riktigt; tomten kostar 2500 000kr och så skriver du att allt kommer kosta 3 miljoner inkl tomt?? vilket då skulle betyda att huset kostar 500 000kr...Jag tycker huset är för stelt för min smak. Jag är jätteförtjust i deras hus huvudskär, men det är ju för att jag gillar den lantliga och marina stilen mer.ska ni ha putsad fasad?Har ni barn så kanske det blir för lyhört med en så pass öppen planlösning som är på nedre plan? Övervåningens planlösning är bra tycker jag.Huset är jättefint om man väljer till verandan och balkong. Men det kostar säkert en hel del.Var ska ni bygga någonstans?
    exklusive tomt skrev hon inte inklusive..

Nja jag gillade inte huset så mycket, och rätt dyrt tyckte nog jag det var speciellt om en tomt kostar 2,5!! men det beror ju på var man bor är klart..
    Tomten som jag kollar på kostar ju bara 100.000 så det är ju lite skillnad, men så är det ju inte vid nån storstad precis..
  • LLNLLLNB

Tycker huset är jättefint! Invändning: Jag vill ha toa så nära föräldrasovrummet som möjligt och här var det lite långt.
    Tomten lät dyr, men det hade ju inget med frågan att göra

Svar på tråden vad tycker ni om detta hus från myresjöhus??