• Gandalf

Mage och vikt runt vecka 16?

Tycker det kan vara intressant att få höra hur ni andra "ser ut" runt vecka 16. Har ni fått mage, använder mammabyxor? Hur mycket har ni gått upp.

Jag är i vecka 16 och har gått upp 2-3 kg. Magen har börjat växa lite nertill men mest är det lite fett i navelhöjd som putar ut tror jag + att jag är svullen på kvällarna.

Mina byxor börjar bli riktigt trånga. Har köpt mammajeans men inte vågat ha dem på jobbet än då jag inte gått ut med min grav än och när man tar på sig mammabyxor får man ju rätt stor mage :) mysigt Kommer nog snart att bekänna färg och dra på mig dem, hehe

• Svar på tråden Mage och vikt runt vecka 16?
  • Älsko

Jag hade gått ner 3 kg.. och hade ingen mage alls..! är i vecka 24 och har fortfarande inte gått upp något har en jätte liten mage och använder fortfarande mina vanliga jeans och kläder :)

• Victoris

Jag är i vecka 17 (16+4) och har haft mammabyxor sen vecka 11-12 nån gång. Hade så tajta jeans innan så dom gick helt enkelt inte att knäppa längre utan att få ont i magen, så det fick bli mammabyxor.

Har inte fått nån direkt mage än heller, kanske en liten putning plus att jag är lite svullen ibland fortfarande. Men det kommer nog snart, har känt av mer växtvärk denna veckan

Har gått upp 4 kg.

Pyret - BF 8/7 2008
  • MiisPiis

Hade inte gått upp nåt i v. 16, men nu i v. 18 ligger jag på +1,5kg helt plötsligt. Inte mycket till mage, bara "fluff" än.

• Sencha

Jag har ganska påtaglig mage nu i v 16 - ingen idé att hävda för folk att jag inte är gravid
    Började med mammabyxor i v 12, för då funkade inga vanliga byxor längre.

Vikten har jag ingen koll på. Eller, jag vet vad jag vägde på inskrivningen (i v 11), men inte vad jag vägde innan jag blev gravid och inte vad jag väger nu

Vilket miljömål tycker DU är viktigast? www.miljomal.nu/om_miljomalen/oversikt_lang.php
  • AnnaH

Jag hade gått ner (!) ett kilo och midjemåttet hade ökat med 10 cm. Har moderkakan högt till höger i framvägg.
    magen.jpg

v.26
  • Tualisa

Jag har gått upp 5 kg. Har använt mamma byxor sen vecka 11. Magen är mest svullen, börjar bli mer spänd.

Längtar och försöker ta en dag i taget...
  • MIC

I vecka 16 varmin mage mest svullen och ingen märkte att jag var gravid. Hade gått upp ca 2,5-3kg. Nu i vecka 18 börjar magen däremot se mer rund ut och jag har gått upp 3,5-4 kg.

• Quinny

Är i vecka 16, och min svullnad har lagt sig, nu börjar "riktiga" bebis magen synas (har en bild i galleri)
    Jag blev svullen ganska fort och var jättekänslig om magen så har använt mammabyxor och mjukisbyxor sen v 10.
    Har gått upp en sådär 4 kilo...

• maria lintott

Jag e i v 15, har gått upp ca 2 kilo och magen putar väl lite men det gjorde den innan också litegrann, men på morgonen innan jag varit på toa så e det en kula i strl som en stor grape ungeför som putar rakt upp!! det ser roligt ut!!

Har ni kännt fosterrörelser förresten?

• Eliin80

Jag går in i vecka 17 idag och har fått lite mage. Kommer nog börja med mammabyxor om en vecka ungefär. Tror inte att jag har gått upp något faktiskt, men vet inte vad jag vägde innan graviditeten...Vägde mig för första gången i torsdags och då vägde jag 57,5 kg.

/Elin

• Joje

Är i v 16 och fick mage väldigt tidigt, fick sätta på mig mammabyxorna i v 6 redan Nu är magen riktigt stor och det är inte bara gaser nu!! Vet inte om jag gått upp något sedan inskrivningen, antagligen så har jag gjort det. Jag känner bebisen några gången om dagen, mysigt mysigt

Måste kanske tillägga att det är min andra graviditet och det var inte så längesen jag var gravid, sonen var 6 månader när jag blev gravid igen!!

• trädis

vad skönt å läsa om andra i samma vecka!

jag är i v 17 i morrn å började med mammabyxor nu i veckan! inte för jag har nån direkt mage, men mina vanliga byxor är trånga och jag kan inte riktigt knäppa dem. riktigt skönt med mamma byxor...

vikten vet jag inte, men jag märker inte att jag har gått upp nåt. i v 10 hade inte vågen hos bm rört sig. vi får se på onsdag när jag ska dit å göra UL!

Jag ska bli mamma i Juli - vad härligt det låter!!
  • Vitmossa

Jag gick ner i vikt i början, nu (v 16+2) är jag 2 hg över vad jag vägde när vi plussade i vecka 4-5. Har gått upp ca 1 kg sista veckan i takt med att magen börjat växa och illamåendet börjat ge med sig.

Kan ha mina vanliga jeans, men tröjorna börjar få en tendens att glida upp och mina BH börjar bli trånga. I morgon ska jag ut och handla =)

• nattfrost

jag har ökat 2,5 kg i vikt allt som allt, men dte har skett de senaste 6 dagarna, midjemåttet har ökat rejält å använder nästan bara mammabyxor, gick in i v 16 idag..

• nattfrost

jag har ökat 2,5 kg i vikt allt som allt, men dte har skett de senaste 6 dagarna, midjemåttet har ökat rejält å använder nästan bara mammabyxor, gick in i v 16 idag..

• Mme K

Är i mitten av vecka 17, men i vecka 16 syntes det definitivt att jag var gravid. Hade gått upp 2.5 kilo i vecka 15, vet inte om jag har gått upp något mer, men förmodligen. Har mammabyxor sedan förra veckan, då hade jag inte särskilt många kläder att ta av längre... Magen är stenhård på mig.

• Cynric

Jag går in i v 17 idag. Ha inte gått upp något. Använder ett par av mina vanliga byxor och sedan mammabyxor. Tycke det är så otäckt när det tycker över magen

• Kakan77

Jag är 17 v fullgången, och har gått ner 6 kg sen jag blev gravid. Har köpt ett par mammajeans, eftersom magen blivit större, men benen och rumpan blivit mindre = gummisnodd till vanliga jeans såg galet ut... :) Jag är åxå väldigt känslig på magen för saker som sitter åt, så jag tycker det är jätteskönt med mammakläder, även om man inte är sådär jättestor ännu.

Får några buffbuff av bebisen var och varannan dag, det är höjdpunkter!

• HannaHYLK

Jag är i v. 16+3 idag.

Gick ner lite i början av graviditeten, så nu har jag väl kanske återfått normalvikt? Har ingen våg hemma...

Magen har synts lite redan sen v.7 och då började mina vanliga byxor bli obekväma. Så jag använder ärvda byxor från min bror, hemma oftast med knappen uppknäppt. Mammabyxor kan jag inte ha på långa vägar. Det par jag har fått skulle bara trilla av.

Magen putar lite grann, men är väl mest som vanligt med några extra lager fett. Jag är inte den som brukar ha tighta tröjor på mig i vanliga fall så jag misstänker att ingen har lagt märke till att jag är gravid. Inte ens i simhallen verkade folk tänka på det när jag hade baddräkt på mig...

• Gandalf

Kul att höra lite rapporter från er andra vid ungefär samma tid.

Har börjat använda mina mammabyxor nu i helgen och det blir nog fortsättning på det :)

Svar på tråden Mage och vikt runt vecka 16?