• för dig

Ni som har stolar med skinnsits eller skinnimitation

Vi ska köpa köksstolar och jag funderade då på skinnstolar eller med imitation. Men det jag undrar är om det blir blött om rumpan om man sitter länge? Har sett fina annars med mocka eller tyg men sambon är så slarvig att de skulle bli kladdiga på 5 sekunder. Det är för övrigt min andra fråga, är det lättare att hålla rent skinn och skinnimitation?

Jag sitter i timmar vid köksbordet och läser tidningen och pysslar så jag vill inte gärna köpa en stol som man blir blöt i rumpan av.

• Svar på tråden Ni som har stolar med skinnsits eller skinnimitation
  • Mia83

Vi har stolar med skinnimitation (bra när man har småbarn ) och jag har aldrig upplevt att det blir fuktigt.
    Vi bor dessutom i en lgh som ligger på ca 28 grader C dagtid om somrarna....

• MariaD

Jag har stolar i skinn. Man sitter jätte mjukt och bra, men barnen har stått på dom så 2 st har gått sönder i sömen mellan ryggen o sitsen. Tråkigt för dom var inte så billiga.

• Zannis

Vi har skinnstolar och dom är helt suveräna just när man har barn eftersom dom är så lätta att torka och hålla rena och fina. Men däremot upplever jag att det blir lite varmt och fuktigt när man sitter länge på dom.

• Redbit

Vi har skinnstolar, och vi var noga med att det skulle vara just skinn och inte bycast som vi tycker bli för varmt.

Skinnet är som sagt ovan mycket lätt att hålla rent - och smörjer man in det då och då håller det sig mjukt och följsamt och blir ännu lättare att torka av!

• mrsbygg

tror vi har i bycast..tycker dom är toppen!
    bara torka av och sköna att sitta på...

• för dig

Tack för alla svar. Ni som inte tycker att det blir fuktigt, hur länge sitter ni på stolarna? Och även ni som tyckte att det blev fuktigt, hur länge sitter ni? Jag räknar ju med att sitta i några timmer i sträck när jag tex syr eller har lång mysig frukost med tidning. :)

• Missy Cat

Om man upplever att man blir fuktig i rumpan kan man ju sitta på en handduk eller så

• Mia83

för dig skrev 2008-01-26 12:54:02 följande:

Tack för alla svar. Ni som inte tycker att det blir fuktigt, hur länge sitter ni på stolarna? Och även ni som tyckte att det blev fuktigt, hur länge sitter ni? Jag räknar ju med att sitta i några timmer i sträck när jag tex syr eller har lång mysig frukost med tidning. :)
    I stolarna sitter vi inte så länge, men i soffan som är utav samma material sitter vi ett par timmar i sträck när vi ser på film, och det är inga problem alls.
  • Busungarnas mamma
    Mia83 skrev 2008-01-26 23:56:46 följande:
    för dig skrev 2008-01-26 12:54:02 följande: I stolarna sitter vi inte så länge, men i soffan som är utav samma material sitter vi ett par timmar i sträck när vi ser på film, och det är inga problem alls.
    Samma här  
Svar på tråden Ni som har stolar med skinnsits eller skinnimitation