• skrållan1978

hjärtklappning, svårt o andas typ, och hög puls samt huvudvärk?

Har det o göra med graviditeten??? huvudvärken kom i dag, men hjärtklappning, svårt o andas/hög puls kom redan i går o det e nästan så man får panik stundvis... Pulsen ligger när jag räknar på ca 100 slag per minut, i vilopuls alltså. i dag har jag huvudvärk som e blixtrande o inte alls vill ge med sig.... usch.. fler som har det såhär???? är i v 18.

Nummer 5 i magen=)
  • Svar på tråden hjärtklappning, svårt o andas typ, och hög puls samt huvudvärk?
  • blipblop

Det är väldigt normalt med hjärtklappnig och svårtigheter att andas och allt sådant MEN det kan också vara tecken på Havandeskapsförgiftning när du får huvudvärk. Tycker du ska ringa din BM och fråga, ifall de vill kolla blodtryck och urin.

Har du svällt upp mycket?

• skrållan1978

nej inte svätt upp ngt vad jag kan se, möjligen lite över fingrarna=) men annars- nej.
    ok, jag ska ringa min BM i morgon, så jobbigt när man får såhär, man får ju panik när man inte får ngn luft o hjärtat slåt jättefort ändå..

Nummer 5 i magen=)
  • blipblop

Ja, lika bra att ringa!

Lycka till!

• LIKO

Kommer oxå att tänka havandeskapsförgiftning då jag läser det du skriver.

• skrållan1978

usch nu blev jag ju nervös
     ringde till  sjukvårdsrådgivningen o dem rek mig o besöka min bm o ta ett tryck i morgon.=(

Nummer 5 i magen=)
  • stellami

Jag kände oxå så. Det visade sig att jag hade anemi.. (blodbrist) och brist på b12.. Be dom ta prover.. Jag fick inte hjälp och rätt medicin förren i v 38... så Stå på dig.

• vinterbabyn

har lika bortsett från huvudvärken. är i vecka 18. hade lika med sonen också. hjärklappning o superanfådd mellan ca vecka 13 o 20 nånting. sen slutade det av.
    men inte hade jag någon förgiftning då i alla fall

• blipblop

Det är supervanligt med hjärtklappning och svårigheter att andas mm men om det kombineras med huvudvärk och uppsvälldhet och högt blodtryck så kan det mycket väl vara havandeskapsförgiftning.

Annars får man anfåddheten av att trycket mot lungorna ökar och att man får mer blod i kroppen vilket gör att man blir varmare och hjärtat slår fortare.

Svar på tråden hjärtklappning, svårt o andas typ, och hög puls samt huvudvärk?