• MajaLinnéa

När började ni använda mammabyxor?

När började ni använda mammabyxor? (vid första barnet).

Är i vecka 14, och känner mig jättelöjlig nu, men idag hade jag ett par leggings och en klänning (för att mina vanliga byxor inte passar längre) och fick jätteont i magen. Jag provade att ta av mig leggingsen, och det onda släppte direkt, så jag antar att det var för att de satt åt runt magen.
    Och de var ju ändå mjuka, och satt inte jättehårt på magen, men tillräckligt hårt för att det skulle göra ont i magen.

Kan väl knappast vara bra att ha kläder som sitter åt så att det gör ont...?

Får kanske ge mig, och köpa mammabyxor. Känns bara löjligt tidigt att börja med det...

• Svar på tråden När började ni använda mammabyxor?
  • Emelisch

Jag började med mammabyxor tidigt, tror det var någongång redan i början på tredje månaden. Men nu är jag i vecka 21 och kan inte ha dom sedan nå vecka tillbaka :P de sitter lite för tajt. Inte för magen så men för rumpan och sådär...
    Så nu går jag bara med mjukisbyxor, men får lite mammabyxor på posten vilken dag som helst nu :)

• MajaLinnéa

Hmm.... mm då får jag väl handla ett par såna med då...

• lillvilda

jag använde aldrig mammabyxor, trivdes aldrig i några. Jag hade mina vanliga baggy jeans och lite snyggare mjukisbyxor. Jag fick en enorm mage men med långt linne och knappen öppen på byxorna så kunde jag ha dom hela graviditeten. jag gick upp mest på magen. Men trivs man i mammabyxor tycker jag man ska köpa dom så tidigt man vill. viktigast är att man trivs.

• Stina 74

Jag köpte mina mammajeans v.12. Mörka stuprörsjeans med fejkad linning och mudd över magen. Syns inte att det är mammabyxor, finns på H&M. Jag fick en tydlig mage tidigt. Vanliga byxor satt inte skönt alls, särskilt inte efter lunch. Tips om du använder leggings. Vänd dom bak och fram så sitter resåren högre och du kan ha dom mycket längre. Funkar bra för mig ännu (är i v.22) men jag har kanske ganska liten rumpa ;).

Lycka till!

• flowerLowa

jag är bara i v7, snart 8 men känner redan att jag ska börja se mej om.. inte bekväm med mina vanliga jeans som sitter lite tight i vanliga fall... tycker det är såå obehagligt att känna att linningen skär in i magen jämt.. svullen och blåsan full jämt och ständigt..

jag är student med, så sitter är ju i princip allt jag gör om dagarna...Skrattande provade mammajeans på hm för några dagar sedan å de va sååå sköna! så jag ska nog köpa mej ett par redan..

Ingen människa äger hela sanningen, bara en tolkning av den
  • Xavant

Oj, vad olika man är! Jag använde vanliga, lågt skurna, jeans hela graviditeten utan problem (gummiband i knapphålet dock)! Provade mammajeans, men det kändes heltokigt och de var alldeles för stora, dessutom tyckte jag att det var onödigt ekonomiskt sett för att bara använda de sån kort tid.

Istället för vanliga strumbyxor/leggings använde jag visserligen mammamodellen men jag drog aldrig upp dem ovanför magen, det kändes så "osexigt" (inte för att jag var så väldans het ändå...)

• MajaLinnéa
    flowerLowa skrev 2008-01-24 19:37:44 följande:
    jag är bara i v7, snart 8 men känner redan att jag ska börja se mej om.. inte bekväm med mina vanliga jeans som sitter lite tight i vanliga fall... tycker det är såå obehagligt att känna att linningen skär in i magen jämt.. svullen och blåsan full jämt och ständigt.. jag är student med, så sitter är ju i princip allt jag gör om dagarna... provade mammajeans på hm för några dagar sedan å de va sååå sköna! så jag ska nog köpa mej ett par redan..
    Är också student, och har haft praktik under höstterminen, men nu är det en "teoritermin" och då sitter man hela tiden... Inte bekvämt med för trånga byxor...
  • Fannyy

jag behövde aldrig ha mammabyxor

• millasmilla

Jag köpte mina mammajeans redan v 11 och har bott i dom ändå tills v 36 då dom blev för tighta:)Varför plåga sig själv med trånga vanliga jeans i onödan???Finns ju snygga mammajeans på H&M....kram på er från en som ska föda om en vecka!!!!

• LillTållon

köpte första mammabyxparet i vecka 25 ca... men kan även använda vanliga jeans i vissa fall... och mjukisarna är på mestadelen hemma!

Svar på tråden När började ni använda mammabyxor?