• Anonym

ovanligt stark svettlukt?

någon som vet vad ovanligt stark svettlukt kan beropå? inte mig det handlar om.. han duschar varje dag och använder inte samma kläder ofta så det äringen gammal svettlukt.. han kan duscha (dåluktar han hur gott som helst) o ta på sig nytvättade kläder... tar inte en lång stund innan svettlukten är där igen..den sätter sig i allt - kläder, jackan, sängkläderna.... han har ingen sjukdom (som vi vet iaf) han tycker det är jättejobbigt men skäms så han tar inte riktigt tag i det... tips och råd???

• Svar på tråden ovanligt stark svettlukt?
  • AnnaGBG

Det finns ju effektiva medel ( Absolut Torr tex ) på Apoteket. Det finns en som jag inte minns vad den heter men den skall användas var tredje dag ist för vanlig deo och har man svåra besvär kan man ta den varannan dag. Be honom testa den.

• Anonym

fast är det inte om man svettas mycket? i hans fall är det mer att svetten luktar...

• Anonym

Det kan ha betydelse vad han äter. Kryddig och fet mat kan ge värre lukt. Mitt tips är att han skall detoxa på ekologiska grönsaker och frukt. Särskilt bär och melon kan få svetten att lukta bättre.
    Lycka till!

• AnnaGBG
    Anonym skrev 2008-01-24 20:37:03 följande:
    fast är det inte om man svettas mycket? i hans fall är det mer att svetten luktar...
    Nej, det funkar alldeles utmärkt mot att ta bort lukt av "normal" svettning också.
  • Anonym

är det olika beroende på vilket plagg han har. i vissa plagg luktar min sambo typ kattpiss. hänt några gånger att jag skällt på katten o han men tills vi insett att deet är han som luktar. men det är bara med en viss typ av t-tröjor inte alla. o de ä rena när han sätter på sig dom så det ä inte katten

• AnnaGBG

Ja, konstmaterial är ju inget bra. Ren bomull i t-shirts är ju bäst, och inte vråltajta Men testa det där medlet ( ser ut som en vanlig deo, vit förpackning med rött lock ), det är jättebra mot stark lukt.

• Anonym

nej det är med olika kläder... han äter mest kebab o dricker mycket läsk..så hans kost är inte den bästa... vill sågärna hjälpa honom men vet inte vad det är som gör att han luktar så

• Suri

Har en kompis vars lillebror har det problemet. Har inte velat säga något till honom, förstår ju att han tycker det är pinsamt. Men jag vet att han är medveten om det. Han är också jätterenlig, det är inte det. Han luktar bara så fruktansvärt illa! Ja, typ kattpiss.
    Kan inte vara kul. Men man måste ju nästan gå till en läkare tänker jag. Det är ju inte något som en normal deo tar kål på.

one people, one nation, one destiny
  • Ninda

Ren svett luktar inte som ni redan sagt, men när svetten ligger kvar och bakterier samlas så börjar det lukta illa. Han måste noggrant tvätta sig med tvål under armarna, gärna varje dag. Och gamla kläder blir inte luktfria av att tvättas. När de svettas/blöts ner igen så aktiveras de där "luktbakterierna" på nytt. De måste kastas. Köp nytt är mitt råd och börja på ny kula. Deon som nån nämnde är säkert också bra att behandla med. Lycka till!

ღ Lycka! ღ
  • Anonym

han tvättar sig noggrant och har deo mot stark svettlukt men hjälper ej...o hans kläderluktar jättegott efter att de blivit tvättade så det sitter aldrig kvar i kläderna..o man kan ju inte köpa nya kläder hela tiden... ifall nu problemet inte vill försvinna.... tack för tipsen iaf!!

• Anonym

Ibland kan killar behöva raka sig eller klippa behåringen i armhålorna. Det är i håret bakterier och lukten uppkommer. Kanske en ansning är på sin plats?

• Ninda
    Anonym skrev 2008-01-24 21:01:58 följande:
    han tvättar sig noggrant och har deo mot stark svettlukt men hjälper ej...o hans kläderluktar jättegott efter att de blivit tvättade så det sitter aldrig kvar i kläderna..o man kan ju inte köpa nya kläder hela tiden... ifall nu problemet inte vill försvinna.... tack för tipsen iaf!!
    Ok, i så fall vet jag inte! Fast Anonym som svarade efter mig har en idé där också.... Håret växer ju ut snabbt igen.
    ღ Lycka! ღ
Svar på tråden ovanligt stark svettlukt?