• lillan1975

Norumshöjd i Tuve????????

Hej har tänkt att flytta och har då fått tag i en läg i Norumshöjd är det bra el dåligt omreåde?
    Hört att det bor mycket finnaar där hur e det för barn`?
    Mvh Linda

• Svar på tråden Norumshöjd i Tuve????????
  • Vilmagbg

Jag känner inte till det så jätteväl min syster bodde där ett tag men hon har inga barn.

Jag tyckte i allafall att det såg barnvänligt ut med fina gårdar och lekplatser. Många av hyreshusen är ganska nyrenoverade. 
    Det är ju fin natur nära in på och Kättilsrö 4h gård ligger i Tuve.
  • La Linda

Hej! jag bor i backa inte långt ifrån tuve skulle förklara det som en typsik förort fast inte av den värsta sorten, tror att det funkar bra med barn där det är lite avsides men inte för långt till centrum, skogsområden att promenera i och det verkar hyffsat lugnt, va jag kans e som har passerat ibland man hör heller inte mycket om stadsdelen vilket är bra! det är ju mer i backa som jag bor i.. det är oftast koncentrerat till ett litet område om det är något "farligt" å då kan man ju undvika det.
    Tror nog att du kan flytta dit å trivas! japp mycket finnar stämmer =)det bästa med tuve är att dem har en ishall där hehe (är gammal konståkerska)

• Bebiis2008

Där e jag uppväxt,flyttade därifrån när jag va 16...då va de bra där =) idag så är jag inte där så ofta,men de händer...bageriet har underbara räkmackor
    men jag hade kunnat tänka mej att flytta tillbaka och kanske blir de så sen när barnet kommer å så.
    skönt att de finns bra promenad vägar om man skulle känna för degillar va ute å gå),å så lilla djurgården finns ju alltid som man kan gå med barnen =)

• minke

Vi har precis flyttat till Tuve och det är faktiskt helmysig natur här. Man kan gå åt vilket håll som helst nästan och ändå hamna i skog. Trots det är det ju cykelavstånd in till stan o bussarna går jätteofta.
    Det är däremot svårt att få förskoleplats här. Vår äldste son har inte fått plats än, totalt kommer det dröja minst 10mån. innan han får plats på en förskola inom gångavstånd.

Svar på tråden Norumshöjd i Tuve????????