Sardinien
Hej,
är det någon som varit på Sardinien?
Är det barnvänligt?
Är det dyrt att leva där?
E lite sugen på att åka dit m familjen, "gubbe" & 3 barn, 11,7 o 10 mån....
Skulle bli glad för ris & ros....(helst ros då förståss....
Hej,
är det någon som varit på Sardinien?
Är det barnvänligt?
Är det dyrt att leva där?
E lite sugen på att åka dit m familjen, "gubbe" & 3 barn, 11,7 o 10 mån....
Skulle bli glad för ris & ros....(helst ros då förståss....
Var på Sardinien för några år sedan, innan jag fick barn, så barnvänligt det vet jag inte, men det var rätt många som hade barn med sig. Men däremot är det dyrt att äta på resturang. Annars är det väldigt fint där och fina stränder. Och nära Korsika (också jättefint, fast backigt)om man vill ta en dagstur dit.
Tack!
Finns det fler.....?
puffar.....
Var på Sardinien i september07. Vi bodde i Alghero på Fritidsresors hotell Gardenia. Hotellet låg nära stranden, men ganska långt från stadskärnan.
I närheten av hotellet fanns det ganska få restauranter och det var ganska dyrt att äta där ex pasta med tomatsås 7 euro, kött och fiskrätter var dyrare 12-15 euro. Vi tyckte maten var ganska tråkig. Vi åt mycket bättre när vi var på Sicilien. En stor nackdel var att restauranterna inte öppnade förrän 19.30, funkade väldigt dåligt för oss. Det som räddade oss var att det fanns en bra mataffär i samma byggnad som hotellet.
Stranden närmast hotellet var fin, men gick man 15 min längre bort fanns det en superfin strand.
Det tog 20-30 min att gå till stadskärnan, den var väldigt mysig.
Vi valde mellan Sardinien och Sicilien och blev rekommenderade att välja Sicilien just för att det var mer barnvänligt. Maten är fantastisk. Priserna är väl som här hemma ungefär, kanske något billigare.
Tack för svaren!!!!
Fler?
puffar lite till....