• Anonym

Fråga om att raka sig

Jag har försökt raka mig men det blir inte bra!
    Hur gör ni andra tjejer?

Jag får inte bort allt hår, det blir fula röda plitor osv

Jag har försökt med hyvel och skum, hyvel och bara vatten, silikon glidmedel efteråt..

Jag vill överraska min kille för som det är nu vill jag inte visa mig för honom eller ha oralsex.
    jag längtar efter det men när man läser vad killar skriver här så förstår man ju att man måste vara rakad om det ska bli något bra i sängen.

Vill inte vara äcklig för min kille

• Svar på tråden Fråga om att raka sig
  • Anonym

Har du testat att ligga i badkaret en stund så håret blir lite mjukare av vattnet och sedan använda en ny rakhyvel och rakskum? Försök att inte raka för många gånger på ett och samma ställe. Det brukar kunna bli plitor för mig också ibland.

• Me o Mike

Jag tycker det blir bättre om man rakar med en apparat..

• Anonym (Buske)

Läs denna tråd så kanske du kommer på andra tankar...

"Nu är det naturlig behåring som är inne...!!!"

Hur kan du anse dig själv vara äcklig...??? Tyvärr verkar du vara ytterligare ett offer för allmänt grupptryck...!!!

Gör det som känns bäst för dig själv men var förvissad om att det finns massor av killar/män som uppskattar naturliga buskar...

• Anonym

Jo, jag har läst där...
    Men nu är det så att min kille säger att han älskar att slicka men han har aldrig slickat mig så jag skulle vilja raka mig och se vad som händer.
    Jag vet att han har bilder på datorn på rakade tjejer.

• Anonym (mia)

Be killen raka dig! Det gör min o det gillar vi bägge två, sen smörjer jag med barnsalva efteråt så det inte ska bli irriterat.

• Anonym

Nej, det vågar jag inte... Vill inte att han ska se mig när jag ser ut såhär. Dessutom tror jag inte att han skulle göra det. Vi har skämtat om det en gång och då sa han att han inte skulle göra det för han skulle vara rädd att skära mig.

• Anonym (Buske)

Trådstartaren: Hur gammal är du och din kille? Har du aldrig haft sex med honom innan?

För oralsex behöver du bara raka runt blygdläpparna upp till clitoris och lämna det andra, det kan vara en bra kompromiss för dig som får problem med utslag, m.m....

• Miss AM

Jag vaxar...aj va ont det gör...men man slipper alla besvär och det tar längre tid innan man måste pået igen.

• Anonym

Vi är 30 och har haft sex i flera år men han har inte visat så stort intresse för mitt underliv alltså att ge oralsex mm

jag har försökt att raka på olika vis men jag får inte bort håret så det blir slätt. Jag får för mig att jag har mer hår än andra. Jag har försökt att bara ansa men han pratar bara om hur härligt det varit att slicka men är inte sugen på att göra det på mig.
    Jag har frågat honom om han vill men det blir inte av och det har varit lite kommentarer om hår i maten vid andra tillfällen...

• Kallemannen

Varför då???
    Om nu hennes kille gillar det så finns det väl ingen anledning att avstå bara för att det finns några killar som tycker det är ok med naturlig behåring, det är ju inte dom som skall få njuta av hennes mus....

Anonym (Buske) skrev 2008-01-25 09:20:17 följande:

Läs denna tråd så kanske du kommer på andra tankar..."Nu är det naturlig behåring som är inne...!!!" Hur kan du anse dig själv vara äcklig...??? Tyvärr verkar du vara ytterligare ett offer för allmänt grupptryck...!!!Gör det som känns bäst för dig själv men var förvissad om att det finns massor av killar/män som uppskattar naturliga buskar...
  • Valkyriah

Kanske skulle testa en brazze?
    Då håller det sig lent i flera veckor och när det sedan växer ut är det "mjukt" eftersom håret inte blivit kapat utan dragits ut från rötterna.

Annars vid rakning brukar jag först ta ett varmt bad för att öppna upp hårsäckarna,sen raka med ett vasst och nytt blad med rakgel åt alla håll.Efter det sköljer jag med lkummet vatten och tar lite bodyscrub och massera in.Sköljer ingen och avslutar med babyolja,har aldrig haft problem med plitor eller utslag.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
Svar på tråden Fråga om att raka sig