• Ayya

Carrier hundfoder, ett bra foder?

Precis som rubriken lyder, är det ett foder som är nåt att ha?

• Svar på tråden Carrier hundfoder, ett bra foder?
  • Imox

vet inte så mycket om det fodret..
    kan dock ge lite tips..
    har en jackrussel hane som är väääldigt kräsen med maten.
    har ätit eukanuba gick bra ett tag men va dock lite dålig i magen då..
    royal funkar bra men han äter bara hälften av vad han ska.
    coice vart hans päls klanslös o matt o klorna vart "torra"
    ja dom flesta foder har varit bra men men

han äter nu o äter helt toppen o pälsen är i toppform o allt
    är pro plan lax o ris!!!! toppen foder verkligen måste rekomenderas!!

men det är olka från hund till hund

• Ayya

Har oxå en JR som är kräsen.. tänkte prova det där Carrier, dom har extra pris nu, så får vi se om det blir bättre...

• Imox

pro plad är det mycket protein i o med en kräsen hund så e det bra me lite extra när dom inte äter som dom ska..
    pro plans lax o ris innehåller lika myckert som andrar sorters hög aktivitets foder..

maten brukar gå bra i ca en månad innan han tröttnar men pro plan har han ätit nu i tre o inte tröttnat än!
    bra e oxå att det finns både kyckling och lax o att bara byta mellan foder me samma mäsrke är ingen fara så man kan varriera för att hunden inte ska tröttna på smaken

• Ayya

Carrier fanns i kyckling smak oxå... o sen nåt som hette complete o det var visst mer kött o sånt i det. Inte så mycket spannmål.

Man får väl rådfråga dom i affären, dom borde ju veta.

• Imox

ja dom gör ju det min svägerska jobbar i djuraffär men hon tycker iaf inte om carrier hon har haft det till någon hund någon gång, som vart glanslös i päls o så..
    kykling är det i dom flesta hundsorterna.. o lam i dom för känslig mage...
    min hund tycker nog inte om kygling är nog det som har varit problemet eftersom alla sorter han har ätit innan har varit kykling

• Ayya

Oki.. men då provar jag det där premium... så kan min stora terrorist oxå äta det...

• Imox

pro plan menar du? lax o ris i sånna falla kostar för en 3kg påse 189 tror ja räcker ca 1 månad

• Ayya

Nej carriers premium foder... Kanske passar det mina jyckar perfekt eller oxå går det åt pipan.. .Tänkte passa på att prova det nu när det var extrapris, ifall dom inte äter det alls så har man iallafall inte slängt en massa pengar i sjön.

• Mallefnatt

det där är väldigt indviduellt.. mina hundar har ätit det över sommaren/hösten.. och min schäferhane på dryga 1 år har ätit det med god aptit och han är väldigt fin i pälsen..
    Min malletik på dryga 3 år blev det katastrof för..

Så nu äter dom ekanuba igen som dom åt innan.. !

• Ayya

Oki... det gäller alltså att prova sig fram...

Nu äter dom doggy och mår prima av det, men den lilla JR har tröttnat så jag är ute efter nåt nytt foder.

Svar på tråden Carrier hundfoder, ett bra foder?