Har ni taklister hemma?
Vi har lister som sitter i skarven mellan tak och vägg. Jag kan inte påminna mig att jag har sett det hos så många andra? Har ni dessa sk taklister hos er?
Vi har lister som sitter i skarven mellan tak och vägg. Jag kan inte påminna mig att jag har sett det hos så många andra? Har ni dessa sk taklister hos er?
Ja
Ja, vi har satt upp taklister i frigolit, som vi har målat med takfärg.
Tycker att det mjukar upp rummen, särskilt när man bara har målade väggar i alla rum.
Ja det har vi.
Men när jag bodde lägenhet i centrala Västerås var det inga för taket och väggen 'gick ihop' det var som välvt där.
Nope, bor i funkislägenhet (inte för att jag vet om det har med det att göra..?).
Japp, vi har taklister. Tycker det är jättefint!
Jepp.
Fasade i trä.
Vitmålade i vissa rum, körsbärslaserade i andra, vitlaserade i sovrumet och kastanjelaserade i allrumet!
Ja!
nej, tycker det e så fult...
ja,vi har taklister!
Nej, vi föredrar listfritt. Det beror ju som vanligt på en hel del olika faktorer. Man kan tycka att lister är snyggt i ett rum och inte i ett annat. Beror ju på inredning och stil i övrigt. Att bygga hus där tak och vägg går i ett gör ofta at tman upplever en större rymd i rummen. Lister skär av och "sänker" taket något.