• FruMadde4barnTätt

vad kostar det att resa till thailand, bra ställe för små barn, vilken årstid resa??

vad kostar det att reda till thailand med två små barn i en vecka? någon som kan rekommendera något ställe? vilken årstid är bäst att resa dit? vi tänkte resa kanske i januari eller februari 2008. då kommer barnen vara ca 2år och den andra 10 månader.
    var bokade ni er resa??

• Svar på tråden vad kostar det att resa till thailand, bra ställe för små barn, vilken årstid resa??
  • Småtokig

Mitt tips är att ta kontakt med en resebyrå och se vad de kan plocka fram för priser och resmål.

♥Albin 20070116 ♥
  • Elli47

Jan-mars brukar vara dyrt att åka till Thailand, billigast enligt min erfarenhet är i början av december. Priset varierar naturligtvis beroende på vart du åker och hur du bor. Vi har t ex lyckats hitta treveckors resor med flyg och hotell för 37.000 för fyra personer! Men då åkte vi billigaste perioden och bodde på billigaste hotellet. Rekommenderar som ovanstående skrev, kontakta en resebyrå och be dem kolla upp lite olika alternativ.

• inoka

November-december är det bäst, dock lite regnigt men från januari och framåt blir det bara varmare och varmare.
    Vi brukar vara i koh Lanta när vi är nere. Där är lätt att ta sig till phuket och krabi och ut till små öarna osv.
    Vi har aldrig beställt genom resebyrå eftersom de tar ut för mkt i pris. Sista resan vi gjorde förra året i November betala vi 24.000 med finnair och bodde 4 veckor i ett litet hus för 3000 kr.
    Vi åkte 2 vuxna och 2 barn.

• Stjärngosse 05

Barn som inte fyllt två år på hemresedagen kostar vanligtvis 300 kronor. Barn som fyllt 2 har oftast rabatt på vuxenpriset. Jag skulle inte rekommendera att resa 1 vecka med 2 barn. Resan ner är lång, och tidsskillnaden gör att man inte riktigt är "i form" de första dagarna. Så minst 2 veckor skulle jag rekommendera. Sen kostar inte två veckor jättemycket mer än en. Kolla hur lång bussresa det är från flygplatsen till hotellet. Det är inte jättekul att sitta på en buss i 3 timmar, när man suttit på ett flyg i 13.. Vi ska åka till Thailand i december, igen, med två små barn. Vi har bokat direktflyg, vilket tar lite mer än 10 timmar. Det finns massor av resor på www.fritidsresor.se, www.apollo.se och www.ving.se

• FruMadde4barnTätt

tack för svaren

• Äppelpaj70

Jag tycker inte ni ska åka så långt med två så små barn alls!
    Vänta några år! Eller lämna barnen hemma och åk själva. Den yngsta är ju inte ens ett år!

• Miranda78

Vi ska åka den 24 mars till Koh Chang. Vi = Sambon å jag samt vår lille kille som då är 22mån
    Resan-enbart flygstol kastrup/bangkok kostade 15000 och vi ska ha med oss 20000 som ska täcka ALLT.

• Cross

Thailand är underbart, men rätt så meckigt, om jag får uttrycka mig så, när man åker med barn. Vi åkte taxi med svenska, bakåtvända bilbarnstolar (Lena, kids-on-board, som de heter men de finns bara i Phuket) vilket gjorde oss lugna. Jag skulle inte våga sätta mig i en tuk-tuk med två småbarn som du har.

• FruMadde4barnTätt

ja det blir nog att vi reser när barnen är lite äldre istället, de är lite för små.

• Panna82

Klart ni kan åka när barnen är i den åldern. Vi var i Thailand första gången när sonen var 9½ månad. Inga som helst problem.

Jag skulle åkt i november decemer någon gång, skulle absolut inte åkt en vecka bara, på tok för kort, minst två veckor är bättre med tanke på långa resan.

Har ni is i magen kan ni hitta superbilliga sista minutenresor.

Svar på tråden vad kostar det att resa till thailand, bra ställe för små barn, vilken årstid resa??