• snabbaryck

Plastad frotté på sommaren....

Jag har BF 9/7, undrar om ni som får i sommar kommer ha plastad frotté i vagnen? Om inte vad ska ni använda istället? Hur ska man bäst bädda vagnen, vad behöver jag köpa?

Kram

• Svar på tråden Plastad frotté på sommaren....
  • LabLover

Jag kommer att plastad frotté under ett lakan. Har köpt vagnskudde och kommer att ha en filt i påslakan. (Har köpt ett set sängkläder för barnvagn.)

Lycka till!

• snabbaryck

Okej, kan man hitta sängkläder för barnvagn på IKEA tro?

Tack för svar!

• LabLover

Vet inte om de har på IKEA men Jysk brukar ha. Jag har köpt både där och på GeKås i Ullared. Annars har väl Babyland/Babyproffsen fast till helt andra priser

• Johanna01

Jag hade plastad frotte i 2nätter men det blev för varmt även om man hade det under madrasskyddet och lakanet, jag la några handdukar istället. Nu blev det ingen syndaflod när mitt vatten gick utan det har sipprat lite lite sen igår, är inskriven på förlossningen och på permis, så nu inväntar jag värkar annars blir jag igångsatt imorgon lunch...

• Ceca

Jag kommer nog skippa plastad frotté. Verkar vara så varmt för bebisen att ligga på, som att ligga på plast. Jag kommer nog att lägga nån frottéhanduk under lakanet istället och blöjerna idagens läge är nog ganska täta.

• snabbaryck

OKej, jag hade nästan också tänkt skippa plastad frotté. Ska kika på Jysk vad de har för sängkläder. Bor ju i SUndsvall, här finns inte babyproffsen eller babyland, det får bli Barnens Hus då kanske.

• Johanna01

..ser nu att det gällde frotte i vagnen...kan man skylla på grav hormoner???
    johanna bf igår

• snabbaryck

hihi, ingen fara Johanna, sånt händer

Lycka till!

• Ninga

Jag vill bara tala om hur det känns när jag har plastad frotte i sängen, har köpt den dyrare på babyland och det känns inte...inget svettigt alls ändå är jag varm av mig nu när jag sover. Men den plastade frotten känns inte, den släpper igenom luft.
    Så jag kommer att använda den till bebisen även när det är varmt på sommaren.
    Har provat billig frotte tidigare och den känns värmare, så det är nog skillnad på kvalite tror jag.

• LabLover

Apropå plastad frotté... Jag har tänkt att testa att ha det i sängen till mig själv när jag ammar ifall att jag läcker igenom toppar och inlägg eller om brösten behöver luftas

• snart tre

Jag puffar det här - vill veta om plastad frotté i de vuxnas säng. Ska man skaffa det? Eller är det något annat form av madrasskydd som gäller?

• Mandy

Jag kan bara berätta vad jag hade till min dotter som föddes 14/7. Då sommaren 03 var det väldigt varmt. Jag bäddade med plastad frotté (en liten under stjärten), lakan, örngott som skyddade lite om hon kräktes. När det var riktigt varmt behövdes inte mer i den skyddande vagnen och hon hade bara underbyxor på.
    Hade dock med en tunn extra frotté filt om det skulle bli kallare. När det var lite svalare ute klädde jag bara på henne lite mer och hade filten.

Svar på tråden Plastad frotté på sommaren....