När får man svar på KUB
Ska göra KUB test i mitten av februari... Hur lång tid tar det för attt få svaret
Ska göra KUB test i mitten av februari... Hur lång tid tar det för attt få svaret
Under förutsättning att du tagit blodprovet minst 4 arbetsdagar före ultraljudet så tar det ungefär fem minuter för bm att räkna fram svaret
Jag kommer ta blodprovet samma dag...
Varför det? Om det inte är ett måste där du bor så tycker jag att du ska ringa och be om remiss för blodprovet innan. Här är de jättenoga med att man ska ta blodprovet i god tid före ultraljudet för att man inte ska behöva vänta på svaret.
men jag bor så långt bort,,, de är därför som de tas samtidigt
ok, trist I så fall beror det nog på när du kan få en tid hos läkare för att leverera svaret... Jag tror inte att de skickar hem svaren på ett så pass viktigt prov, utan man måste nog få en förklaring öga mot öga
okej va trist.....
Jag hann inte ta blodprovet innan Nupp-testet eftersom jag var bortres. Fick svar per telefon veckan efter.
Här skall man ta blodprovet minst 5 arbetsadagar innan ultraljudet och då får man svar direkt efter UL. Så då borde du få svar efter 5 dagar?
När jag ringde till Gyn som ska göra mitt KUB så sa de i receptionen att jag skulle boka tid för blodprov hos min BM 1-1½ vecka innan så att jag kunde få svar direkt.
Jag gjorde CUB på Mamamia i Sthlm i mellandagarna. Tog blodprovet samma dag, eftersom vi åkte långt från vårt eget landsting för att göra provet. Nupp-testet pratade vi förstås om på plats, och det såg bra ut. Sedan ringde barnmorskan som utförde ul så snart blodprovet var färdiganalyserat och lämnade beskedet - samt skickade provsvaren per brev.
Kan man ta med sig dottern.... vi får inte nån barnpassning... typiskt
Nej, under ul vill de gärna kunna fokusera på att mäta - och tänk om det blir ett tråkigt besked, då är det kanske inte så lyckat att ha syskonet med? När jag gjorde ul (NUPP) var det en pappa som fick vänta i väntrummet med syskonet medan mamman var på ul. Trist, men kanske det bästa ändå?
Du kan inte ha syskonet på dagis? Med tvåan fick jag ha storebror på dagis några timmar fast det var en ledig dag egentligen - vi har också svårt att få till det här med barnvakt...
Vad har ni fått betala för att få göra Kub testet?
Vi tog blodprovet 2 timmar innan NUPP-UL och fick svar direkt efter UL. Inte behöver det ta dagar.
jag gjorde ultraljudet och dagen efter blodprovet, svaret fick jag 2 dagar senare
Jag ska ta blodprovet den 13 och själva UL är den 21, jag ska få svar på en gång efter blodprovet. 1800 kr på Mamamia Sthlm.
Om du tagit blodprovet minst 3 dagar innn får du det direkt. Fick jag.