• hugomaya

psyko styvbarn...

vad tycker ni???
    Är tillsammans med en man sen 4,5 år tillbaks, vi har varit gifta i 1,5 år nu. Han har två döttrar på 13 resp 15 som bor hos oss varannan vecka, två söner på 26 resp 30 varav den äldsta har egen fam på två barn.
    Vi har tillsammans en liten dotter på 6 mån. När vi berättade för den äldste sonen att jag var gravid förra året så blev han bara skitsur o körde iväg med bilen.. vi stod som ?.
    Sen pratade han inte mer med oss.
    När vi försökte kontakta dem så svarade de inte..
    Min man skickade sms till alla när vår dotter föddes, de har inte kommenterat detta.
    Vi bjöd de till dopet men de svarade inte på inbjudan o kom inte (skönt tycker jag... men ändå)
    Ibland är de andra döttrarna min man har hos sonen för de vill det.
    I somras fick vi en anmälan mot oss från socialen som sonen och hans fru gjort mot oss utan att prata med oss innan. Där anser de att vi inte kan ta hand om de barn vi har...
    Har nu varit på massa möten på soc o de har avslutat fallet o ser inte att barnen far illa här..
    de pratar fortfarande inte med oss...
    Vi lider fruktansvärt psykiskt av det här.
    Kunde ju klippt banden o gått vidare utan att bry oss om dem men som sagt så har de ju kontakt med tjejerna i familjen så vi blir ju påminda om dem hela tiden. De bestämmer med tjejerna själva när de ska vara hos dem utan att kontakta pappan. Mamman kontaktar dem ibland...

• Svar på tråden psyko styvbarn...
  • viseversa

ja det låter ju HELT sjukt! Vilka idioter! hur kan man göra så! kanske är dom avundsjuka!? men det verkar ju inte klokt att hålla på så ändå! Omoget som f*n är det iallafall!!
    Tycker ni ska skita i dom helt enkelt!

Skriv ett anonymt brev och skäll ut dom och säg upp kontackten eller att ni iallafall vill ha en förklaring på varför dom beter sig som dom gör!!

• hugomaya
    Svar på #1
    får ingen förklaring... de vill inte ha någon kontakt med oss...
    Vi har en massa ?

Vi har ju indirekt sagt upp kontakten med dem men alla känslor väcks ju till liv när tjejerna har varit hos dem en helg..
    barnbarnen frågar efter farfar o.d... de köper saker till dem, gör roliga aktiviteter, hjälper dem, mutar dem... man bara retar sig på dem. Helst hade man velat förbjuda tjejerna att vara hos dem men det är ju deras bror... grrr
Svar på tråden psyko styvbarn...