• Maddeliix

om man får lön den 25e varje månad vilken tid den 25e ska pengarna då finnas på kontot?

är det inte 00:00 den 25e man ska ha pengarna på kontot eller måste det bara finnas någon gång under dagen t.ex 23:59 den 25:e?

jag och min sambo har olika åsikter om detta, jag tror att man ska ha det 00:00 men han tror någongång under dygnet, vilket stämmer?

• Svar på tråden om man får lön den 25e varje månad vilken tid den 25e ska pengarna då finnas på kontot?
  • Corze

om det är lön eller studiemelde å så finns de från 0.00 den dagen... har jag iaf alltid haft

Flicka i magen, BF 9mars 2008
  • Corze

eller 00.01 som tidigare skrev

Flicka i magen, BF 9mars 2008
  • Butterscotch

Hmm... det har jag aldrig funderat över. Pengarna kommer när de kommer, liksom. Men om jag ska gissa skulle jag säga att man ska kunna spendera lönen den 25:e, alltså bör pengarna sättas in på natten kl 00:00

• tove06

ja alltså direkt när det blitt den 25:e

• rött och guld

natten mellan 24-25.

• humma

Är det verkligen lagstadgat, även om det är brukligt att få dem strax efter 00.00?
    Undrar bara?

• septbebis

Nångång under natten mot den 25? Jag får aldrig in mina kl. 00.00, de in kommer under natten. (har Ica-banken). När jag hade Swedbank kom de in strax efter kl. 00.00.

Svar på tråden om man får lön den 25e varje månad vilken tid den 25e ska pengarna då finnas på kontot?