• Stroja

flytningar = nära förlossning

hej!

läste just på ngn babysida att ökade flytningar är ett tecken på att förlossningen är nära. är det någon som vet något om detta?

• Svar på tråden flytningar = nära förlossning
  • ickeus

Hoppas.. jag har haft rikliga flytningar hela graviditeten. Men i morse var det ännu värre. Funderade ett tag på om det är slemproppen som kommer i delar?? Har BF om 2 dagar. Någon som vet något om flytningar??

• Nienna

Min barmorska undrade om jag fått ökade flytningar eftersom bebisen hade sjunkit djupare ner, och det har jag. Så det kan vara ett tecken på att förlossningen inte är alltför långt borta.

• AnnaSa28

Intressant tråd, eftersom jag aldrig hört det förut.... Men den senaste veckan har jag haft nästan vattenliknande flytningar i rätt stora mängder o det trycker ju rejält i bäckenet. Men min barnmorska sa bara att det är normalt, allt är visst normalt Skrattande

• Mamma Kråkan

hmm är nog väldigt olika jag har haft jätte rikligt med flytningar sen vecka 16. Och om mina skulle bli värre mot sluten så är nog nästa steg forsande *hehehe*

• AW76

Mina flytningar har ökat ordentligt den senaste veckan. Har 17 dagar kvar till bf, så nära är det ju hursomhelst. Men undrar HUR nära?

• Inana83

Om det stämmer så så borde min förlossning vara lååångt borta, jag e torr som ett fnöske och jag har 13 dagar kvar till bf... Så jag hoppas verkligen att det inte stämmer

• maria215

Jag har också haft ökade flytningar, speciellt idag. Funderade om det var slemproppen som hade lossnat. Har bf imorgon

• Linda och Stefan

Shit.. jag som använder trosskydd nu redan. Lär ju inte kunna sitta utan att halka iväg sen om det ska bli mer än detta :S

Linda

• Stroja

Har bf om 14 dar och har igår och idag haft rejält ökade flytningar. OM man googlar det så finns det omnämnt på en massa sidor att det kan var ett tecken på att förlossningen är nära, men inte heller jag har hört talas om det tidigare.

Puffar lite för att se om någon vet något mer om detta.

Svar på tråden flytningar = nära förlossning