• mothermary

mysa i fjällen med 8 månaders?

Hej alla med erfarenhet av att resa med barn!
    Är det någon som varit i fjällen ungefär såhär års (jan - feb - mars) med barn under året? Jag och maken funderar på att åka en vecka och ha det skönt - dra lillan i pulka, gärna kunna bada i pool och basta, äta gott (kanske hotell med helpension?) och gå härliga turer.... Någon som har tips på ställe? Synpunkter? Hur kallt är det? Kan man bära barnet i sele om man har overall på?

• Svar på tråden mysa i fjällen med 8 månaders?
  • mothermary

nämen... inga fjällrävar alls på forumet?

• sara sofia

Vi har varit i fjälls med våra barn! Var bor ni och hur långt vill ni åka? Ska ni åka långt norr upp så är det nog bättra att åka mars april maj.
    Vi har vandrat med bebis i pulka, samt åkt skoter med barnen i kälke.
    Att ha bebisen i sele med overall på låter för kallt om ni ska vara i februari. Iaf här uppe i norra Sveriges fjällvärld. Men det är jättesvårt att säga nåt om vädret, med det vet man aldrig. April är nog min favvomånad att tillbringa i fjälls. Solen värmer skönt!

• en glad

Våra barn har varit med i fjällen sedan de var bebisar....mest har vi varit i Sälen där det är barnvänligt och bra och på de flesta håll nära till backarna... vi har hyrt dragpulka och gått på tur...alt turats om att åka och den ena har passat vagnen med bebisen i!

• mothermary

sara sofia: vi bor i Stockholmsområdet. vill helst inte resa mer än c:a sex timmar med vår bebbe... vet inte hur långt man kommer då? klart att man kan ju flyga också... tack för dina synpunkter!

en glad: har du något särskilt boende att rekommendera i Sälen?

MaddeK81: !!!

• en glad

Det är barnvänligt överallt i Sälen och bra promenadvägar med vagn, vi har bott överallt utom i Kläppen (som ligger nån mil söder om Sälen). Vår favorit är Tandådalen! Nu åker vi dit med barnbarnen, den yngsta då 2,5 månad!
    Stöten ligger lite off, och är backigt så dit åker vi inte gärna. Men Lindvallen är också en favorit!

• Smilla10

Hej!
    Jag tipsar om Storhogna, www.storhogna.se, 48 mil från Sthlm. Ett spa hotell i södra Jämtland. Då kan ni både bada och åka på tur med lillan i pulka efter er. Det finns Vesselturer(bandvagn) som kan dra en upp till en Våffelstuga på fjället att åka på om man vill ha det bekvämt. Vi var i Vemdalen (ca 10 km från Storhogna) över nyår med vår då 5 månader gamla son. Han sov riktigt gott i pulkan som vi hyrde i Vemdalsskalet, när vi åkte längd. När vi var där så var det minus 8 som kallast. Det var förresten reportage i Vi Föräldrar i förra eller förförra numret om Storhogna.

• mothermary

smilla10: Tack! Storhogna verkar vara precis ett sådant ställe vi söket efter! Jag ska kolla hur det är med platser.

Svar på tråden mysa i fjällen med 8 månaders?