• Anonym (socfall)

Vad betyder bifall? Jag fick mail från socialsekreteraren ang resultat av uträkningen.

Hon skriver bifall och en summa pengar.

• Svar på tråden Vad betyder bifall? Jag fick mail från socialsekreteraren ang resultat av uträkningen.
  • Anonym

Lite OT, men kan man sköta sånt över mailen? Ansökningar o sånt? Vad praktiskt i sånna fall!
    Har inte en aning om vad bifall betyder, men soc har väl inte stängt än så jag skulle ringa recsptionen o fråga tror jag. Lycka till!

• Anonym (socfall)

Är det sant?? Vad glad jag blir.

Veliga Mamman skrev 2008-01-25 15:54:46 följande:
    Att du blivit beviljad den summan.
  • Anonym (socfall)

Reception är stängd nu. Ville ha svar nu och inte på måndag.

Anonym skrev 2008-01-25 15:55:39 följande:
    Lite OT, men kan man sköta sånt över mailen? Ansökningar o sånt? Vad praktiskt i sånna fall! Har inte en aning om vad bifall betyder, men soc har väl inte stängt än så jag skulle ringa recsptionen o fråga tror jag. Lycka till!
  • Dimitra

"Bifall" är väl motsatsen till "Avslag".

Grattis TS

Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • Anonym

Anonym (socfall) skrev 2008-01-25 15:56:43 följande:

Reception är stängd nu. Ville ha svar nu och inte på måndag.
    Aha, i min kommun stänger dom 16 o klockan är visst det nu. My bad, förlåt. Men undrar fortfarande om man kan sköta sånt över mailen? Skulle vad skönt att slippa fylla i inkomstredovisningen på papper.
  • Anonym (socfall)

De är inte alla handläggare som jobbar så.
    Just nu är jag än så länge på mottagningen. Troligtvis jobbar inte vanliga handläggare på de viset.

Anonym skrev 2008-01-25 15:59:34 följande:
    Anonym (socfall) skrev 2008-01-25 15:56:43 följande:Aha, i min kommun stänger dom 16 o klockan är visst det nu. My bad, förlåt. Men undrar fortfarande om man kan sköta sånt över mailen? Skulle vad skönt att slippa fylla i inkomstredovisningen på papper.
  • Anonym (socfall)

Wow!! Tack.

Dimitra skrev 2008-01-25 15:58:12 följande:
    "Bifall" är väl motsatsen till "Avslag".Grattis TS
  • Anonym

Ordet bifall innebär ju att myndigheten bifallit din ansökan, dvs att de kommer besluta i ärendet enligt din ansökan. Så om du hade ansökt om pengar och hon biföll det så ska du få dina pengar.

Myndigheter (jobbar själv på en myndighet) kan i vissa fall sköta ärenden över mailen. En del saker, t.ex. ansökningar eller liknande kan dock kräva att en speciell blankett fylls i eller att den är undertecknad.

Svar på tråden Vad betyder bifall? Jag fick mail från socialsekreteraren ang resultat av uträkningen.