• Epoc

    Bio

    Min fru är höggravid. Hon vill nu gå på bio.
    Är det så smart? vad händer om vattnet går mitt i filmen.
    Jag har hört att det kan vara upp till 2 liter, hahaha

    Frågan är är jag mäst orolig över att vattnet går eller att slutet på filmen inte kan ses.

    Hur ser ni på detta ?

  • Svar på tråden Bio
  • Pappa Olle

    Jag tycker ni ska gå på bio, Om din fru vill detta så gör det, det e väll jätte kul att komma ut lite.

    Sen beträffande vattnet så skulle jag var lugn det händer säkert inte och om det gör det så gör det det.

    Ni kanske kan placera er så ni lätt kan gå ut om ni skulle behöva, det kanske lugnar dig ?

    Sen så vem bryr sig om filmen... tänk om vattnet går då får du ju snart träffa den lille bebisen

    Så ja gå nu på bio med frugan och jag antar att du är orolig vad "folk" säger om vattnet skulle gå men det märker dom säkert inte och om så skit i dom ni ska ju ha barn

  • byström

    Det är väl rätt ovanligt att vattnet går "bara sådär", utan förvarning... För min fru kom det inget vatten alls innan förlossningen utan allt kom efter barnen, man kan säga att de kom ut i en mindre flodvåg av fostervatten... =S

    Och har inte värkarna kommit innan vattnet går så börjar det bara sippra ut, det kommer inte allt på en gång.
    Be henne ta på en binda så klarar ni er ut iaf...
    Frågade frun om det här, hon är sjuksköterskestuderande. =D

  • Epoc

    Tack för svaren; Vi såg filmen och det var lungt hela tiden.

  • SkåneP

    antar att ni inte såg Rosemarys Baby, Creep eller annan film som kanske är obra för gravida att se

Svar på tråden Bio