• ronja3

Hur sätta in pengar på nån annas icakort?

Hejsan!

Jag har köpt plantor från tradera, och säljaren vill ha summan insatta på sitt icakort. Jag försökte sätta in pengar igår, via ica, men där sa de att det inte gick. Säljaren svarar inte via mejl (hon kanske har annat att göra än att hänga vid datorn som en annan...) och jag vill gärna ha det gjort. Hur ska jag göra? Ska det gå att sätta in via ica eller ska jag göra det via bank eller kassaservice?
    Mvh Ronja

• Svar på tråden Hur sätta in pengar på nån annas icakort?
  • MuminMy

Via postgiro måste ju vara det smartaste. Säljaren får ju uppge tillräckligt med information så du kan sätta in pengar...

/my

• ronja3

Hej Lena

Nej, jag har inte icakort. Gå in via banken, säger du? Det ska alltså funka?
    /Ronja

• ronja3

Jag tror förresten inte att det fanns nåt s k clearingnummer med. Jag får prova. Tack så mycket!

*funderar*
    /Ronja

• Tin o Trolls mamma

Du ber om hans/hennes personliga nummer (plusgiro) som h*n själv använder för insättning på kortet. Sen sätter du bara in pengar där som med vilken annan räkning som helst!

Ekorren.

• Alle

ICA är ju bank och borde därför även ha "vanliga" kontonummer. Jag tycker att du mailar till henne igen och ber om clearingnummer och kompletta bankkontonummer, samt annan nödig info du behöver för att kunna göra betalningen. Sen borde du kunna göra den "som vanligt" via nätet eller hur du gör.

Lycka till

• ronja3

Tack alla!!

Tänk vilken kunskapsbank familjeliv faktiskt är!
    Kram

• bambigirl

Ica konto har ett kontonr med clearingnr och allt, så det funkar precis som vanligt.

Svar på tråden Hur sätta in pengar på nån annas icakort?