• blipblop

Hur får jag bort lösnaglarna?

Har gjort nagarna fina med gele men nu är de hemska och jag vill bara ha bort gelen. De har börjat lossna på många ställen och jag kan peta bort små bitar men visa sitter som berg.

Förslag på hur jag kan göra? Jag tänker inte gå tillbaka och få dem borttagna, utan jag vill ta bort dem hemma.

Det går att fila men det tar extremt lång tid och blir inte heller bra.

• Svar på tråden Hur får jag bort lösnaglarna?
  • Dott

Dränk in bomull i aceton "klä in" varje fingertopp o linda folie runt, sitt så en bra stund så löses de upp. Eller sitt med fingertopparna i acetonbad... Fast det bästa är o gå till salong o få dem borttagna,,, lýcka till

• lillpurra

doppa fingrarna i aceton..det löser upp...

• UmmAlina

Antingen får du försöka böja lite i taget. Men det som är enklast är väl att sätta fingrarna i ren aceton. Jag hade acryl förut då fungerade det att göra så

• Mrs JK

Gör ofta naglar.. aldrig gele BARA för att det är så jobbigt att få av dem. Vad jag fått lära mig är att gele alltid ska filas av! tror inte aceton funkar på gele.. kan ha fel dock..

Så fila fila.. Men akta dig så du inte fila sönder uppe på din egen nagel.

Börja alltid med att klippa av så långt du vill, då kan det ibland va lättar att  få in lite luft under gelen om den släppt lite.

MVH

• Stanna

Sitt med fingrarna i acetonbad. Försök inte att dra eller bryta bort lösnageln eftersom det kan skada din egen nagel så att den blir jätteful.

• Swing

Blir alltid lika förvånad över sådana här frågor. Jag tycker det är självklart att den som "gör" naglerna ska informera om hur man ska få göra när de ska tas bort.... Men så fungerar det uppenbarligen inte.

• LeosMom

Det finns ett annat medel på Kicks som tar bort lösnaglarna........är inte lika säker om den tar gelén, men du kan ju fråga i affären......

• versan

Istället för att ta bort nageln så kan du ta bort det gamla skadade gelen tills du bara har kvar sånt som sitter fast och bygga på med ny gel så det ser nytt & snyggt ut igen.
    Precis som man gör på salongerna.
    Sitter nageln hårt fast så bygger man bara på med nytt.
    men det krävs lite jobb med slipning & fila snyggt....

Men om du vill så går det att sitta med fingret i Kemisk ren aceton i en äggkopp i några minuter skrapa bort det som lösts upp och sen doppa fingret igen.
    OBS! Använd EJ Aceton med Olja i.

• fancydream

Varför vill du inte gå till en salong och ta bort dom? Det är ju mycket bättre för naglarna.. annars kan det ju hända att du förstör dina egna naglar under om du ska sitta och peta bort själv.

• MyFine
    LeosMom skrev 2008-01-25 23:00:03 följande:
    Det finns ett annat medel på Kicks som tar bort lösnaglarna........är inte lika säker om den tar gelén, men du kan ju fråga i affären......
    Precis den jag tänkte tipsa om! Jag köpte en burk där som man stoppar ner fingret i (är som en "gummiborste" inne i burken) och då löses nageln upp. Jag hade gelenaglar och det funkade perfekt! Tror den kostade runt 60 spänn.
  • miniliten
    fancydream skrev 2008-01-25 23:22:16 följande:
    Varför vill du inte gå till en salong och ta bort dom? Det är ju mycket bättre för naglarna.. annars kan det ju hända att du förstör dina egna naglar under om du ska sitta och peta bort själv.

antar att det är för att de ä ännu ett besök på salongen som kostar pengar.

jag har oxå haft lösnaglar o då vanliga tippar o ibland gel....

och gör även naglar på vänner i kompiskretsen =)

när jag gick tbx till salongen fick jag sitta i acetonbad även där så visst kan du göra det hemma lika gärna......gratis. men det tar tid o du får som nån nämnde skrapa bort lager efter lager tills du är nere vid din egen nagel...

DRA ALDRIG bort flisor av gelen då du kan skad adin egen nagel för alltid kan få fula väck och liknande.

• blipblop

Tack för alla svar! Jag ska testa acetonen.

• Fiaflopp

finns numera specella nagelborttagare i alla affärer som säljer naglar

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
Svar på tråden Hur får jag bort lösnaglarna?