Hur dåligt kan förhållandet vara utan att det tar slut?
Ni som har förhållande och har haft dåliga tider, svackor, har ni då verkligen tvivlat på att förhållandet går att rädda och sen har det visat sig att det faktiskt går?
Har en sådan svacka nu i vårt förhållande, det har vi haft förut också vi har även gått i familjerådgivningen och det blev bättre för ett tag men nu är vi där igen. Fast det är lite annorlunda den här gången, nu är det bara jag som är sårad och han fattar inte ens att han sårar mig. Så när han sårat mig ska jag försöka förklara varför jag är sårad och då blir han arg på mig för att han tycker att jag överdriver vilket resulterar i att jag blir ännu mer ledsen. Slutresultatet av detta blir att jag är ledsen och sårad för mig själv, jag tar inte upp det för han blir bara arg på mig och det blir bråk.
Känner att jag snart är deprimerad på riktigt, känner mig vinghuggen, instängd. Sitter och surfar lediga lägenheter och drömmer mig bort-men är samtidigt livrädd och kan inte tänka mig någon annan. Har vart liknande förut men det som är jobbig nu är att han inte verkar bry sig om att jag är förtvivlat ledsen.
Hur vet man när det är kört? Hur länge fortsätter man försöka?