• snart tre

Alternativ till alla dessa fula babygym?

Är det någon som vet något lite snyggare babygym än de vanliga, som i mitt tycke är störtfula. Gillar inte alla skrikiga färger och plasthistorier utan skulle gärna vilja få tag i en träställning eller en vitmålad träställning med lite roligare saker som hänger än fula nallar/disneyfigurer och liknande. Kan även tänka mig att bara köpa en ställning och hänga egna saker i den - men vart får man tag i en sådan?

Har kollat på Babyland, barnens hus och i en massa barnbutiker i Stockholm utan att hitta något roligt. Hoppades på att designtorget skulle kunna vara till hjälp - men nix! Någon formintresserad mamma där ute som vet råd?

• Svar på tråden Alternativ till alla dessa fula babygym?
  • luzorsus

Spik aihop en egen träställning och måla om du känner att det ej finn snåt roligt ute i handeln.
    Tycker att de mjuka babygymen som finns är lite roligare än de hårda i plast iallafall...

• lucasmama

men barnen tycker nog om färger och roliga nallar.....
    det är nog därför det finns så många av de.....
    det är ju de som ska tycka att de är roliga, sen om inte vi tycker de är stilrena eller snygga, känns som det kvittar bara barnen har skoj.....

• Cookiegirl

Alla de här plastiga bebigrejerna är ju skitfula. Hade också tänkt skippa sånt, men sen när min dotter kommit orkade jag inte bry mig längre. Då fanns det så mycket annat att engagera sig i. Just babygym är hopplöst, det FINNS inga snygga. Jag fick låna ett i plast och dottern älskade det...

• snart tre

Ja, jösses vilka svar man får här ibland. Jag är mycket medveten om att små barn uppskattar färger och det vill jag också ha, men kanske inte i den formen som erbjuds idag. Jag vill ha ett som både är snyggt och pedagogiskt.

Är ute efter en bra basställning där man kanske kan hänga egna fina figurer i - vill helst slippa snickra och det var därför jag undrade om det kanske finns ett sådant eller roliga alternativ till de som babyland, Barnens Hus etc säljer. Men här kom ju inte precis några konstruktiva svar - bara en massa mammapoliser!

• Kanina

:D Håller med om mammapoliserna! Märkligt att man inte får tycka vad man vill om det som erbjuds i butikerna. Tyvärr har jag inget superbra tips till dej heller. Har dock funderat på att ta några konsoler från ikea och skruva ihop en enkel grej att hänga prylar i. Just nu sitter det fast lite färgglada skallror och prasselsaker i bordsduken som hänger ner en bra bit från köksbordet. Satte fast dem med klänypor och la lillan på en fäll till hälften under bordet. Hon verkar helnöjd och jag slipper ha ett fult "gym".

• Viktoria74

Jag har aldrig sett annat än de "färdiga" ute i handeln. Vi har ett med en matta och en båge över, där kan man ju ta bort de sakerna som kommer med och hänga upp egna. Men mattan är väldigt skrikig. Det finns ju en hel del småaffärer i Stockholm och på Internet, de kan ju ha lite udda saker, problemet är bara hur man ska hitta dem. Lycka till i alla fall!

• snart tre

Tack Kanina för lite uppmuntran! Något konstruktivt ska jag hitta på också - så både min knott blir road och jag tycker den är fin. Kan inte vara en omöjlig ekvation.

• lucasmama

jag är verkligen ingen mammapolis, men jag bara undrar hur ett babygym kan vara snyggt?

• snart tre

Varför kan inte ett babygym vara snyggt och fungera för bebisen? Vad som är snyggt är visserligen subjektivt - men jag tycker utbudet är tråkigt och var nyfiken på om någon visste om alternativ. Jag behöver inte kommenterar som ni ovan har fällt - i mitt tycke av mammapoliskaraktär.

Svar på tråden Alternativ till alla dessa fula babygym?