Inomhusvantar för barn som river sig?
Är det någon som vet var man kan köpa små vantar som (sitter fast ordentligt!) till en bebis som river sig mycket i ansiktet i sömnen?
Är det någon som vet var man kan köpa små vantar som (sitter fast ordentligt!) till en bebis som river sig mycket i ansiktet i sömnen?
Tunna bomullsvantar har de på Apoteket, men om de är så små så de passar vet jag inte.
funkar det inte med strumpor och kankse en hårsnodd lite löst runt handleden?
Vi har prövat strumpor med hård resår, och de skrapar hon av hur lätt som helst, tyvärr. Jag kollade på Apotekets website, men där hittade jag inga vantar, konstigt nog. Får gå in och fråga imorgon.
Iiiiih! Inte småsaker som gummisnoddar i sängen!
Är problemet verkligen så stort så att det ska vara nödvändigt med nåt för händerna? Tycker det verkar lite galet att ta ifrån barnet möjligheten att suga på sina händer.
Fila naglerna med en mjuk nagelfil.
Hon suger inte särskilt mycket på händerna, och ffa inte när hon sover...och ja, hon river sig så hon får djupa blodiga revor i ansiktet, inte skönt. Jag klipper och filar hennes naglar, men hon verkar ha ärvt mina stenhårda vassa naglar.
Ok.
Ja, vår son hade jämt revor i ansiktet med inte så.
Kan du inte köpa en för stor pyjamas och sy ihop ändarna i ärmsluten?
Det kanske är en ide! Tack för tipset!
Du kanske inte ens behöver göra dig omaket att sy ihop, det räcker kanske att det är för långt i ärmarna. Beror ju på hur gammal och fingerfärdig hon är.
Hon är snart 7 mån...och ack så fingerfärdig, ffa med att destruera allt i sin närhet. Hon har lyckats klösa hål på amningskudden.
Hej. Vår son gjorde också det. Men inte nu längre. Vi hittade jätte bra och tunna små vantar på H&M, dom passade utmärkt att ha.
köpte idag vita tunna tumlösa vantar för 19 kr på HM,det fanns i flera strl! Det var enkelt tunnt tyg med en lite mudd runt armen. Tror det kan vara nått för dig!=O)