• Flutterby

Har man ångerrätt på villaolja?

Har jag rätt att "lämna tillbaka" oljan och få pengarna tillbaka? Har ågren nu för att oljan var så dyr (11 000 kr/kubikmeter)och undrar om det inte vore billigare att använda el?

(vi vill byta system helt och hållet, men budgeten tillåter inte något drastiskt just nu)

• Svar på tråden Har man ångerrätt på villaolja?
  • Flutterby

Fasen, det verkar kört! Enligt konsumentköpslagen så är eldningsolja undantagen ångerrätten.

Usch vad jag känner mig deppig!

• jennie ellie

Känns inte troligt va? Ingen vill väl ha begangnad olja?

• Flutterby

Den är ju inte begagnad om den inte använts? Men det är nog kört, som sagt...
    jennie ellie skrev 2008-01-26 00:16:29 följande:

Känns inte troligt va? Ingen vill väl ha begangnad olja?
  • jennie ellie

Tycker du inte? Den har ju tankats över till din tank... känns allt lite beg

Flutterby skrev 2008-01-26 00:17:42 följande:
    Den är ju inte begagnad om den inte använts? Men det är nog kört, som sagt...jennie ellie skrev 2008-01-26 00:16:29 följande:
  • Flutterby

Jag får inte ens pannan att funka nu, den bara stannar hela tiden, så nu är elen på fast vi just köpt 1½kubikmeter olja!

Om pannan är kaputt nu, vad gör vi då med oljan? Kan man sälja den?

• Flutterby

Ja, men den har väl inte direkt tagit skada av att hällas i vår tank, eller? Förlorat i värde? Skit samma.
    jennie ellie skrev 2008-01-26 00:20:58 följande:

Tycker du inte? Den har ju tankats över till din tank... känns allt lite beg
  • orzia1

Oljebolaget tar ej tillbaka den om den är levererad,men du kan alltid försöka sälja den privat,men du lär inte få tillbaka dagspriset...

När andra drar Trisslotter me hus & jobb & barn så skrapa jag fram: cancer, cancer, & ett +
  • miniGrynet

Är nog svårt att lämna tillbaka den, om den redan är i er tank.
    Tyvärr!
    Det är väl en förbrukningsvara.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Flutterby
    orzia1 skrev 2008-01-26 00:24:40 följande:
    Oljebolaget tar ej tillbaka den om den är levererad,men du kan alltid försöka sälja den privat,men du lär inte få tillbaka dagspriset...
    Hur gör man då?
  • Flutterby
    miniGrynet skrev 2008-01-26 00:25:07 följande:
    Är nog svårt att lämna tillbaka den, om den redan är i er tank. Tyvärr! Det är väl en förbrukningsvara.
    Jo, det stämmer nog.
  • orzia1

Vet inte, har ibland sett annonser i tidningen tex köper er gamla villaolja o liknande,,

När andra drar Trisslotter me hus & jobb & barn så skrapa jag fram: cancer, cancer, & ett +
  • Flutterby
    orzia1 skrev 2008-01-26 00:27:46 följande:
    Vet inte, har ibland sett annonser i tidningen tex köper er gamla villaolja o liknande,,
    OK, tack!
  • Cheesus

Eh....olja ur tank får du max 6.000 kr kubiken för på andrahandsmarknaden. Hur smart är det att sälja oljan med förlust och sen börja köra el för att du tror du "tjänar" på det.

Snacka om Ebberöds Bank...

• Flutterby
    Cheesus skrev 2008-01-26 10:15:57 följande:
    Eh....olja ur tank får du max 6.000 kr kubiken för på andrahandsmarknaden. Hur smart är det att sälja oljan med förlust och sen börja köra el för att du tror du "tjänar" på det.Snacka om Ebberöds Bank...
    Nej, jag vill ju inte sälja med förlust, sååååå korkad är jag inte! I annonsen jag hittade står det "Bästa dagspris, kontant vid leverans." Nåja, hoppas kunna "sparka igång" pannan så att den klarar sig en säsong till, sedan måste vi byta!
Svar på tråden Har man ångerrätt på villaolja?