• Marlene B

4 krukor basilika sedan så är förlossningen.....

..igång? Någon som testat?

Du ska ta alla blad från 4 krukor basilika, lägga det i en kastrull, hälla på kokande vatten och låta det dra i 15 minuter. Sedan dricker du avkoket under dagen.

Det är ännu ett husmorstips på något som sägs starta förlossningen...hur är det, är det någon som testat eller vill testa?

Skriv och uppdatera om det fungerar.

• Svar på tråden 4 krukor basilika sedan så är förlossningen.....
  • Happy Sally

Haha, det låter jättejättejätteäckligt! Hellre sju ananasar + galet sex!

• Lamilla

Är tipsen tagna ur "Cloudberry's 100 tips att få igång en förlossning"?

• Marlene B
    Lamilla skrev 2008-01-26 16:19:21 följande:
    Är tipsen tagna ur "Cloudberry's 100 tips att få igång en förlossning"?
    Hahaha, ja..bara 98 tips återstår
  • mamarazzi

Ha ha ha! Ät krukorna också så får du komma till sjukhus för att plocka ut dem och då sätter de kanske igång förlossningen när du ändå e på gång?!

• CoolaSuperMamsen

hörde här om dagen att någon pratade på annanas färsk annanas inte på burk skulle sätta fart på värkarna!

4barns mamma till 3 underbara tjejer och en liten ängla pojke.
  • CoolaSuperMamsen

haha det var kanske du cloudberry som startat en tråd om det men jag tror nog jag hellre testat basilikan än annanasen för det var rätt mycket annanas man skulle äta tror jag

4barns mamma till 3 underbara tjejer och en liten ängla pojke.
  • Marlene B
    Supermamman83 skrev 2008-01-26 20:56:08 följande:
    haha det var kanske du cloudberry som startat en tråd om det men jag tror nog jag hellre testat basilikan än annanasen för det var rätt mycket annanas man skulle äta tror jag
    Jo det är ju en ganska omöjlig mängd ananas som ska ner så jag tror också att jag hellre testar basilika-te än flera kg ananas.

Ja det var jag som startade ananas-tråden men ingen verkar vilja vräka i sig den mängd som rekommenderas, konsigt va.
  • Happy Sally

Cloudberry: Vad får jag om jag testar alla dina metoder när mitt BFdatum närmar sig?

• Marlene B
    Happy Sally skrev 2008-01-26 23:28:15 följande:
    Cloudberry: Vad får jag om jag testar alla dina metoder när mitt BFdatum närmar sig?
    Hmmm, antar att du får veta sanningen om metoden fungerar eller ej
  • Lirre

Jag drack faktiskt basilikate i slutet av min första grav. Köpte torkad basilika som jag använde som löste & sen vatten på det. Faktiskt riktigt gott. smakar som kamomillte. Vet ej om det funkade men hon kom 2 dagar före Bf.

ღAgnes 14/1 -06 ღ & ღBebis i magen BF 5/7 -08 ღ
Svar på tråden 4 krukor basilika sedan så är förlossningen.....