• Norea

Kan man sy om bäddmadrass??

Vi har dubbelsäng med en stor bäddmadrass på. ångrar att vi inte köpte två bäddmadrasser eftersom när en rör sig hoppar det i sängen för den som ligger brevid. eftersom det är en ekens säng är det synd att lägga undan madrassen och köpa två nya. funderar på om man kan dela den på nåt sätt och sy två nya. problemet är väl dragkedjan runt och att madrassen är lite bredare. nån som gjort detta eller är pysslig och har någon idé`?

• Svar på tråden Kan man sy om bäddmadrass??
  • Lola Jämtland

Ni kan ju sälja den annars o köpa 2 andra.....

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Norea

jo men jag tror att man får ganska lite för den eftersom den är begagnad. och ny var den väldigt dyr.

• Lola Jämtland
    Norea skrev 2008-01-26 11:32:51 följande:
    jo men jag tror att man får ganska lite för den eftersom den är begagnad. och ny var den väldigt dyr.
    Alla är ju inte rädda för begagnade saker.

Testa o se.

Sy om tror jag blir jättesvårt.....
    //Blir det nånsin våran tur.....
  • mammaNena

tror det e svårt att få det bra. när du väl klipper upp den så kommer det säkert bubbla ut innehåll. sen måste du ju ta bort en del innehåll, annars kan du ju inte sy ihop den, om du inte lägger till annat tyg på utsidan. Jag tror det blir jätte svårt!

• Norea

usch vad trist. kollade kvittot. bara bäddmadrassen gick på över 6000 kr. nu får jag ångest. hur f-n kunde jag betala så mycket?? den är fyra år gammal och vi har haft madrasskydd på den hela tiden, så den är inte smutsig. hur mycket kan man få för den tror ni?

Svar på tråden Kan man sy om bäddmadrass??