• mamzen

kennelnamn...

HJÄLP!!!!

VI SKA SÖKA KENNELNAMN MEN DET E JU SÅ SVÅRT ATT KOMMA PÅ NGT BRA,SOM DESSUTOM ÄR LEDIGT.
    HAR NI NGT BRA TIPS?!
    GÄRNA NGT LATIN ELLER ANNAT SPRÅK ELLER PÅHITTAT,SÅ ATT RISKEN FÖR ATT NGN ANNAN REDAN HAR DET BLIR SÅ LITEN SOM MÖJLIGT.

KOM IGEN NU...

• Svar på tråden kennelnamn...
  • uniMog

vad är det för ras till att börja med?

• mamzen

newfoundland...till att börja med.vi kommer att ta in fransk bulldog om några år oxå.
    så inget namn som har med ras att göra

• uniMog

hm. nej då blir det för svårt för mig. KAn ju vara precis vad som helst mellan himmel och jord..

Men här kommer lite latinska ord som har med hund att göra:

canicula -ae f. [little bitch] sometimes a term of abuse. Transf. , [dog-star, Sirius; the worst throw at dice].
    caninus -a -um [of a dog , canine]. Transf. [snarling, spiteful];'littera', [the letter R].

canis -is f. [dog , hound]; of persons, as a term of abuse; in dice, [the worst throw].

catella (1) -ae f. [a little dog , puppy].

catellus (1) -i m. [a little dog , puppy].

Cerberus -i m. [the dog guarding Hades].

cynocephalus -i m. [the dog-faced baboon].

etesiae -arum m. pl. [winds which blow after the dogdays , Etesian winds].

Sirius -i m. [the dog Star , Sirius].

• mamzen

nu börjar jag bli desperat...
    ingen som har några ideer???

• MuminMy
    Nu räcker det med puffarna!

11. Systemresurser och manipulering
    Vi tolererar inte inlägg vars mening är att slösa på systemresurser eller nyttjande på annat sätt än vad som är allmänt vedertaget. T.ex. är det otillåtet att skriva in repeterande ord, bokstäver eller siffror för utfyllnad. Att svara på ett inlägg flera gånger med syfte att bara framföra tråden i fokus är inte heller tillåtet.

/Moderator
  • giz

mamzells kennel.

ä jag får nog snoka i din press.....jag tycker ett kennelnamn ska vara ngt personligt och säga ngt om personen.

som tex nintis kennel som gillar nå forngrekiskt eller vad det nu var.....dom döper valpar till ramses osv osv..... *noll koll just nu på villken era dom gillade*

• Tösagumman

en.liten.nos kennel

svansvift kennel

my.dream kennel

kennel catella/catellus (svårt kanske iom maskulinum/femininum)

in canis veritas??? (kan man traverstera på in vino veritas så??)

tassar & nos kennel

Äsch, jag vet inte....supersvårt jue. Lycka till iaf.

Svar på tråden kennelnamn...