• lillagumman

Omega-3 fettsyror; Eye-Q eller Eskimå kids?

Jag tänkte börja ge min 3-åring (Omega-3) som kosttillskott eftersom jag har hört att det ska vara bra. Han äter inte så mycket fet fisk. Jag har hittat Eskimå kids och Eye-Q, båda barnanpassade. Är det någon som har erfarenhet av dem? Vilken ska jag ta?

• Svar på tråden Omega-3 fettsyror; Eye-Q eller Eskimå kids?
  • beadis

jag har gett min 6-åring Eskimo kids i flytande form under två år nu...jag tycker de är bra

• Abrakadabra

Jag, som avskyr att svälja tabletter röstar på att välja den sort där kapslarna är minst. Men ... vissa sorter smaksätter ju kapslarna. Jag gissar att det inte är så smart, då lockas väl barnet att suga på dem istället för att svälja. När kapseln smälter får de ju då den vidriga fiskoljan i munnen

• beadis

det finns Eskimo kids med tutti frutti smak, min lille kille tycker den är jätte god

• beadis

gör det...våran flaska är på 210ml o heter just eskimo kids...smak tuttifrutti

Funkar bara bra!

• strålöga

Här har vi provat eskimå kids, inte en gång till köper jag det. Visst tuttifrutti  smak men den var gräslig smak, barnen vägrade, ena pojken kräktes upp oljan. Försökte ta det själv men usch vilken smak.
    Visst det är olika, vissa barn gillar det och andra inte. Det går ju alltid att prova.

• Finulen

Hej. Vi ger våran ett-åring eye-q. Han tycker det är jättegott! Vi har med citronsmak.

• Karpet

Ger min 1-årin jordgubbssmakande MorEpa. Hon tycker jättemycket om dem.

• ludenben

vi har eye q. Den finns som tuggbara kapslar jordgubb och flytande vanilj eller citrus. Den ska tydligen vara den bästa enligt vår läkare.

• Melker007

Jag ger min 8 månaders linfröolja som är fullspäckad med omega-3. Blandar i en halv tsk då han äter gröt. Smakar inte så gott när man tar det "som det är" men han verkar inte smaka nå´n skillnad i gröten. Bra med flytande då det inte är så lätt att få i en liten plutt några kapslar

• 2SmåPrinsar

Jag försökte få i Lucas eskimå kids men han totalvägrar för att han tycker det smakar blääääärk.

• bengke

eye q är den som har gjorts mest vetenskap på, så där vet man att man får en bra produkt. fast vi har eskimo-kids till lillan för den häller vi i vällingen

• fulltilt

Jag ger min 10 månader gamla son eye q, flytande m vaniljsmak å han gillar den jätte mkt. Ger en tesked tillsammans vid gröten på kvällen. Har hört mest och bäst om just eye q så därför började vi m den. Den smakar inte illa alls.

• Ananaspaj

Fritt Flyt ger vi, fast våra är större...Passar både vuxna och barn, gravida och ammande! Kanon! www.frittflyt.se

• Ananaspaj

...kapslar skulle jag säga..

• bengke
    fulltilt skrev 2008-01-28 19:21:06 följande:
    Jag ger min 10 månader gamla son eye q, flytande m vaniljsmak å han gillar den jätte mkt. Ger en tesked tillsammans vid gröten på kvällen. Har hört mest och bäst om just eye q så därför började vi m den. Den smakar inte illa alls.
    aha, det finns flytande nu. då ska vi gå över till det
Svar på tråden Omega-3 fettsyror; Eye-Q eller Eskimå kids?