• Jontefjonte

Hundras? Allergi"vänlig"...blandras mellan dvärgpudel och ??

Hej!
    Träffade en gång en underbar svart liten valp. De hade köpt just denna för att den skulle vara bra i familjer där det fanns allergi... har för mig att det var en liten blandning mellan pudel och ???!!! Sen vet jag inte. Någon som vet vad det kan ha varit? Vet var man kan se på nätet? Vem som säljer?
    Eller andra tips på allergivänliga hundar (ganska små)

• Svar på tråden Hundras? Allergi"vänlig"...blandras mellan dvärgpudel och ??
  • 1 och 1 är 3

Vi har en blandis, Dvärg pudel, bichon havanaise och powder puff, han anses va allergivänlig. Fäller inte precis men visst tappar han hår om man kelar m honom. men många i vår omgivning e allergiska men dom har klarat av att träffa honom

• JennieL

Det är ju inte pälsen i sig man är allergisk mot utan mjäll och sekret...
    Man får helt enkelt prova sig fram för det är ju otroligt individuellt vad man tål och inte

• Euphorbia

Det beror helt på vilket sätt man är allergisk på, hälsa på hos flera olika uppfödare av långhåriga eller strävhåriga raser och känn efter själv om du är allergisk.
    Jag har en kompis som är allergisk mot korthåriga hundar, men hon känner inte alls av våran älghund som hårar jättemycket.
    Om du dessutom köper hunden av en uppfödare som är registrerad i Svenska Kennelklubben så kan ni skriva in i köpeavtalet att uppfödaren köper tillbaka hunden om det skulle visa sig att ni är allergiska mot den.

• Cezi

Jag är extremt allergisk mot nästan allt, men tål Petit Basset Griffon Vendeen. De kan till och med slicka på mitt ansikte och händer utan att det kliar och får utslag, annars är det vanligtvis akuten direkt för mig :(

images.google.se/images&q=Petit+basset+griffon+vendeen&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

• linjes

DEt är ju olika allergier för alla,svärmor har en japanskt spets som ska vara allergivänlig men självklart tål ju inte alla henne=)

Dom är rätt söta oxå

• Bekali

Vi har en liten chinese crested powder puff, vi valde rasen just eftersom min sambo våra barns pappa är super alergiskt mot allt...

men våran hund tål han faktiskt "kors i taket"

men självklart så tål ju inte alla alergiker även de hundar som anses vara snäll för alergiker

bild på våran lilla Viggo finns i mitt galleri

Svar på tråden Hundras? Allergi"vänlig"...blandras mellan dvärgpudel och ??