• Ella N

Badbalja med "avlopp". Bra eller inte?

Frågan ställer jag eftersom jag tyckt att det verkat vara väldigt praktiskt att kunna tömma den lilla badbaljan som man tömmer ett riktigt badkar.

Men så funderar jag över om det kanske kan finnas en tendens att det läcker. Vi har inte så stort och man kanske inte alltid vill sitta på golvet vid duschen och bada lillen, utan kanske istället ställa baljan på köksbordet...eller på ett golv utanför badrummet (och då är ju inte golvet lika vattentåligt så klart...)

Nån som vet?!

/Ella

• Svar på tråden Badbalja med "avlopp". Bra eller inte?
  • Butterscotch

Jag har ingen aning faktiskt, visste inte ens om att det fanns?

Vi har inte så mycket vatten i baljan när vi badar vår dotter, så det är inte direkt ansträngande att lyfta upp baljan och tömma ut vattnet. Hon gillar att krypa omkring på golvet i badrummet så jag brukar hälla ut vattnet i toaletten istället för i duschen, så att det inte ska bli så blött på golvet (har inget badkar).

• Moster Ninna

min ena kompis har plopp i sin badbalja.. och den har aldrig läck!!

• MosterMammaMia

När min dotter var liten hade jag en sådan balja och just den var superbra. Förutom det vattnet som min lilla loppa sprätte ut så läckte den inte något alls.

• Nadïosch

Våran badbaljan har aldrig läckt... men det beror kanske även på vilken modell man köper.
    Vi har en från Barnens Hus, kostade runt 250 kr...

• jmmm

vpr har heller aldrig läckt, men varför ha avlopp om man ändå ska bära runt på den. Då kan man ju ändå inte ha så mycket vatten i den(om man ska orka o inte skvimpa ut hälften ) men när vi har den i duschen eller över vasken så öppnar man pluggen o vattnet rinner så fint

• Jalapeno

vår är över tre år gammal och har aldrig läckt. Jättebra när man fyller i mkt vatten.

• NovaIzabellaCecilia

Vi har en badbalja med Plupp och den är toppen! Har aldrig läckt vad jag vet och det är jättepraktiskt då själv drar ur pluppen när hon känner sig klar i badet!

• clinan

Köpte en billig med sån plugg, vet inte pris exakt men det var inte mer än 100:- och den har varit super! Inte läckt en enda gång!

• kapet

Vi köpte en 2001 til lvåran grabb och har änvänt den även till andra grabben som föddes 2005 och den har aldrig läckt.Den hur bra som helst.Vi köpte våran på babyproffsen

Svar på tråden Badbalja med "avlopp". Bra eller inte?