• Agapi

Lugg med virrvel

Jag klippte lugg för ett tag sen, men lyckades aldrig fixa till den själv sen. Jag har en virrvel på ena sidan som gör att håret står lite konstigt + att mitt hår har ganska mycke självfall. När jag plattar de så står luggen rakt ut... inte så fint.

Nu MÅSTE jag verkligen klippa mej igen och luggen har växt ut såpass att jag nääästan kan ha den bakom öronen. Skulle vilja ha lite tips hur man ska göra för att få luggen att bli platt och ligga rakt ner trotts virrvel. vill gärna ha lugg, men om jag ändå inte kan kontrolera den så är de ju inte en så bra ide. hjälp?

• Svar på tråden Lugg med virrvel
  • Kristin24

rådfråga din frisör, låter som du provat det mesta.
    Ha i hårplattnings produkt, eller sätt upp luggen i små klämmor eller i ett snyggt band.

Go och glad Kexchoklad
  • Agapi

har alltid i plattnings medel men de hjälper inte så mycke. Vill jätte gärna ha lugg så vill gärna lära mej hur jag ska göra för att kontrolera den. De enda jag gjort egentligen är att platta den. Problemet är kanske att den är så tunn? Eller kan man föna på något bra sätt? Är jätte dålig på allt när de kommer till hår så alla tips är välkommna.

Bör väl egentligen fråga min frisör men tycker de är väldigt jobbigt att prata irl (socialfobi) så testar gärna allt jag kan hemma först.

• Mrs Vader

Vill också ha lugg men har samma problem så jag har nästan gett upp tanken. Får se om du lyckas lösa det så jag får lite hopp om framtiden

• AnnaH

Jag har samma bekymmer och inte ens frisören får det snyggt, varken med tunn eller tjockare lugg. Har därför helt gett upp tanken på lugg, men avundas dem som kan ha det.

v.26
  • Agapi

Min frisör lyckades få till de utan större problem (vad jag såg iaf) så de borde ju gå! Så frustrerande

• LinaFalk

Jag har precis samma problem!!!!! Men då har jag virvel på båda sidorna av luggen....DET är inte kul!!! vad gör man?

Maja & My
  • AnnaGBG
    Agapi skrev 2008-01-26 21:03:58 följande:
    Min frisör lyckades få till de utan större problem (vad jag såg iaf) så de borde ju gå! Så frustrerande
    Be henne/honom visa dig hur du skall använda plattången. Det är inte så eneklt att bara dra rätt ner, liksom. Jag har också en helst galen virvel men den fogar sig snällt efter plattången - bara man kommer på snitsen. liksom
  • LinaFalk
    AnnaGBG skrev 2008-01-26 21:12:06 följande:
    Be henne/honom visa dig hur du skall använda plattången. Det är inte så eneklt att bara dra rätt ner, liksom. Jag har också en helst galen virvel men den fogar sig snällt efter plattången - bara man kommer på snitsen. liksom
    Om jag använder plattången så blir luggen bara ännu värre, helt skumt hår....
    Gravid!!!!!!! BF 3 aug!
  • maariah

Jag har virvel på båda sidorna av hårfästet.

När jag hade lugg, (sparade ut den till slut för jag är så slöö )
    Så hade jag skum i luggen medans de va blöt, tog en tät borste och kammade ner den medans jag fönade uppifrån. Kan borsten liksom fastna lite i håret så blir det bäst!
    Lite spray när man fönat klart.

Det höll sig hela dagen då om det inte va blåsigt ute !

Lycka till!

Måns den busige!
  • Agapi
    maariah skrev 2008-01-26 21:18:28 följande:
    Jag har virvel på båda sidorna av hårfästet.När jag hade lugg, (sparade ut den till slut för jag är så slöö )Så hade jag skum i luggen medans de va blöt, tog en tät borste och kammade ner den medans jag fönade uppifrån. Kan borsten liksom fastna lite i håret så blir det bäst!Lite spray när man fönat klart.Det höll sig hela dagen då om det inte va blåsigt ute ! Lycka till!
    Ska testa de. annars får jag hålla ordentligt koll hur frisören gör när jag är där och be henne förklara.

Annars brukar jag bara sitta och läsa och titta upp när de är klart ;) kanske inte bästa sättet om man ska fixa de själv sen.
  • Kristin24

ja kamma nedåt i föna..

Go och glad Kexchoklad
Svar på tråden Lugg med virrvel