• crabban

Löser du gåtan?

En kvinna var på sin mors begravning. Där mötte hon en man hon inte kände igen. Hon tyckte att mannen var fantastisk - rena drömmannen och hon blev förälskad ögonblickligen! Då begravningen var över, försvann han utan att hon fått hans telefonnummer. Ingen visste vem han var så hon kunde inte kontakta honom. Några dagar senare mördar kvinnan sin syster...

Fråga: Vad var motivet till mordet på hennes syster?

(...tänk lite innan du svarar och läs sedan nedan...)

Svar: Hon hoppades att mannen skulle dyka upp på även denna begravning!

Om du har svarat rätt, tänker du som en psykopat. Detta var ett test skapat av en känd amerikansk psykolog och som användes för att se om man tänker som en mördare. Många seriemördare som deltog i testet svarade rätt på frågan. Om du svarade fel kan du skatta dig lycklig. Om du har svarat rätt, ber jag dig vänligast att meddela mig, så att jag kan ta bort dig från min mail-lista.

--------

Detta fick jag skickat till mig via e-mail igår. Blev först glad att jag kunde lösa gåtan men ..psykopat??? Så, nu undrar jag.. finns det fler psykopater än jag här på FL eller är det bara jag? ;)

• Svar på tråden Löser du gåtan?
  • Myrillan

Min första tanke var att syrran hade en affär med honom hehe
    Kalla mig korkad men inte psykopat

• Signatur

Min första tanke var "varför i all världen då". Kunde inte klura ut svaret. Vad skönt att man inte är en psykopat :-P

• Meli

Jag har också fått det mailet, och jag var också psykopat. Kanske ska vi bilda klubb

• Jindra

Har hört den innan....hmmm...och då var även jag psykopat....det är ju lite jobbigt att få reda på bara så där...fast jag försvarar mig med att jag istället är författare som kan hitta på såna historier...

• crabban

De tre första svaren här gjorde mig lite nervös.. så TACK OCH LOV FÖR MELI!! Ja, vi får starta klubb! Kanske bli vi fler medlemmar? *väntar med spänning*

• Meli

Jindra

Sen fanns det nog fler frågor än bara denna enda. Men svara man rätt på typ 100 såna testfrågor så kanske man ska se upp

• Li78

..jag är tydligen också en psykopat då...

• muminmamma

Min första tanke var oxå att det var syrrans pojkvän eller nåt...men sen kom jag på att han borde ju dyka upp på den begravningen oxå, så lite psykopat är man då..!

Fast...å andra sidan har man sett så mycket CSI och liknande, så man har väl nästan lärt sig tänka som en seriemördare...

• crabban

Jindra, Li78, muminmamma: välkomna in i klubben.
    Nu känns det lite bättre =)

• mirresmamma

Jag kan alltså sälla mig till psykopatskaran

• giz

jipppppi jag är inte psykopat *dansar glatt på bordet*
    betyder det att dom kan släppa ut mej från låsta paveljongen nu

• Jessica24

Jag trodde att det var syrrans (som hon inte har någon kontakt med) nya kille + att "gåtan" skulle fortsätta, så man skulle kunna komma fram till något.

/Jessica24

• Shameless

Haha, jag tänkte "ja, men tänk om han inte känner syrran då?
    då var det väldans dumt".. Alltså psykopat - men det visste jag redan..

Svar på tråden Löser du gåtan?