• Gustafsmamma2005

Visar du och pappan kärlek framför era barn?

Visar du och sambon/mannen/pappan kärlek framför era barn?

Pussas ni och kramas och säger t.ex. älskar dig till varandra när barnen ser?

Vad tror ni barnen mår bäst av och varför?

Jag anser att man ska visa kärlek framför sin barn.
    Jag är uppväxt med att mina föräldrar alltid har visat kärlek framför oss barn, medan min sambos föräldrar aldrig har visat nått.

Jag och min sambo visar våra barn våran kärlek till varandra.

• Svar på tråden Visar du och pappan kärlek framför era barn?
  • dålli

va?! ja självklart visar vi det!hur kan det vara nyttigt för barn att inte visa kärlek för varann framför dom?

• Pyris

Ja visst!

Vi springer inte undan heller med om vi är arga på varandra för något. Inte så att vi gapar o skriker på varandra förståss. Det brukar vi inte göra.

• Teskedsmamman

Vi visar barnen allt... eller ja, nu menar jag inte sex och sådant *höll på att bli fel där* utan vardagskänslor. Vi pussas, kramas (även sönerna) och är vi sura på varandra så får de se hur vi löser det och att vi blir vänner efteråt, de får helt enkelt lära sig att man älskar varandra fast man är arga på varandra ibland!

småkillarna 4 och 2 år gamla kramas alltid när de lämnar varandra på mrogonen på dagis, de går ändå på samma dagis men på olika avdelningar. Båda två kan komma mitt i leken och säga att de älskar oss, krama oss eller pussa oss... Och även sin lillebror som är 6 mån...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Challe N

Ja det gör vi. Fast vi har en 4 åring som blir jättearg när vi kramas! Hon tycker inte att vi får det. Det hör väl till åldern kanske. Men vi har fortsatt ändå och nu börjar hon tycka att det är ok!

• sea

Vi visar både kärlek och ilska framför våran dotter.
    Men då vi busar, skarattar å brottas så säger hon ifrån då blir hon arg å kryper mellan.

• Jotti

Ja, det gör vi mest för att det faller sig naturligt. Jag läste någonstans att den bästa gåva en far kan ge sitt barn är att älska barnets mamma. Antar att det funkar åt båda håll. Fint tycker jag i alla fall.

• SIN74

Absolut. Barn måste få se alla möjliga känslor. Framförallt kärlek!!

• Lindsley

Varför skulle man inte visa kärlek framför sina barn? Det är ju det viktigaste som finns. Ger trygghet!

• Kajak

Ja visst, det gör vi!

Häromdagen gav hon barnen kramar för vänner till oss kom o hälsade på då kramar vi varandra.
    Det såg hon alla gånger vi gör då har hom börja ge dom kram även vuxna o barnen.

Lite kul va?

Svar på tråden Visar du och pappan kärlek framför era barn?