• Maomao

roliga förlovningar o ord i ringarna

jag har tråkigt, så jag vill att ni där ute roar mig med era annorlunda förlovningar och vad ni skrivit i era ringar.

jag är inte på väg att förlova mig, men tycker det är roligt att läsa om er som gjort det, och speciellt er som gjort det på annorlunda vis o har "ovanliga" skrifter i ringarna.

Så.. Ös in med berättelser!

• Svar på tråden roliga förlovningar o ord i ringarna
  • annaoedvin

I våra ringar står det D & J Martin (resp. Anna) och datum. Vi har sedan vi träffades alltid härmat replikerna från Emil i Lönnerberga där Emil säger: Du och jag Alfred och Alfred svara med: Ja, du och jag Emil. För oss är det väldigt speciellt =) !

• Maomao

ja! det är prcis sånt jag vill höra! mer romantik åt folket.
    skulle jag förlova mig skulle jag tvinga min sambo att ta något annorlunda i ringen. men vet inte riktigt vad.

• frulan

Vi har endast datumet i vigselringarna.

Utanpå, däremot, är de graverade i runskrift med texten "Det var en gång..." med tanke på att vårt liv ihop är som en saaaga

• Lotlas

I förlovningsringarna har vi bara våra namn och datumet och i vigselringarna står det namnet på platsen vi gifte oss på och datumet.

När vi förlovade oss så gjorde vi det på den tomt där vårt hus skulle byggas. Vi hade arbetskläder på oss och satte oss på varsin fällstol under en björk och bytte ringar. Sedan skålade vi i cider. Kanske inte så jätteoriginellt, men ganska mysigt! I annonsen skrev vi "Under en björk" och så namnen och datumet.

• Theorese

I min förlovningsring står det utöver namn och datum även En grå tisdag...

Jag har alltid sagt att jag ville förlova mig en helt vanlig grå tisdag...och just på en grå tisdag så friade min (numera) make. En helt vanlig tisdag, jag hade duschat efter träning och middag och då plockar maken fram 3 röda rosor och en flaska champange och några chokladpraliner, hur mysigt och romantiskt som helst.

I vigselringen så står efter min makes namn min älskling på hans modersmål. Min man har dock bara plats för mitt namn och datumen för förlovning och vigsel i sin ring.

• Lotlas
    Theorese skrev 2008-02-01 13:06:48 följande:
    I min förlovningsring står det utöver namn och datum även En grå tisdag...Jag har alltid sagt att jag ville förlova mig en helt vanlig grå tisdag...och just på en grå tisdag så friade min (numera) make. En helt vanlig tisdag, jag hade duschat efter träning och middag och då plockar maken fram 3 röda rosor och en flaska champange och några chokladpraliner, hur mysigt och romantiskt som helst.I vigselringen så står efter min makes namn min älskling på hans modersmål. Min man har dock bara plats för mitt namn och datumen för förlovning och vigsel i sin ring.
    Åh, vad romantiskt!
  • frulan

Glömde skriva om själva förlovningen (frieriet)
    Jag är nu gift med en man som varken ville förlova eller gifta sig (han var väldigt tydlig med det) men han kom visst på bättre tankar

Han kidnappade mig på en härlig weekend på Häringe Slott.
    Efter middagen kom servitrisen in med ett papper lindat runt en ros. Jag tänkte att det var ett fint sätt att komma med notan på (hade jag varit smartare hade jag ju förstått att allt redan var betalt ).
    Min älskling gav mig rosen och frågade om han fick göra mig den äran att sy min brudklänning. Jag fattade ingenting, då gick han ner på knä och friade. Jag grinade och sa jaaa
    Då fick jag titta på pappret runt rosstjälken. Det var en bild på en ring han hade designat

Alltså jag är ingen romantiker av mig alls men det här var det häftigaste jag varit med om. Eftersom jag aldrig trott att han skulle fria (mig gjorde det inget bara vi ändå spenderade resten av livet tillsammans) så var det ju så himla oväntat.

Resten av kvällen satt vi och gjorde gästlistor. Maken ritade klänningen han ville sy åt mig och vi hade det bara så himla underbart

Vi var redan förlovade (utan något löfte om fireri). Han överraskade mig på vår ettårsdag med förlovningsringar. Det var precis lika oväntat det, eftersom han inte ville förlova sig
    Jag hade köpt kärlekscheckar på Pressbyrån i ettårspresent... så romantisk är jag

frulan skrev 2008-01-28 00:46:57 följande:
    Vi har endast datumet i vigselringarna.Utanpå, däremot, är de graverade i runskrift med texten "Det var en gång..." med tanke på att vårt liv ihop är som en saaaga
  • Micki
    teflonminne skrev 2008-01-27 14:43:28 följande:
    I våra står det "put it back on".
    Hahaha

I min mans ring står mitt namn,datum och "du gör mig hes" eftersom den som gravera den inte kunde läsa.. Det skulle stått HEL..
  • frulan

Hahahaha, underbart ju

TinaB 77 skrev 2008-02-01 14:26:56 följande:

Hahaha I min mans ring står mitt namn,datum och "du gör mig hes" eftersom den som gravera den inte kunde läsa.. Det skulle stått HEL..
  • riot

Hahaha I min mans ring står mitt namn,datum och "du gör mig hes" eftersom den som gravera den inte kunde läsa.. Det skulle stått HEL..
    Het hade varit ännu roligare!
  • Lotlas

När du är riktigt förbannad kanske..?
  • Micki
    Lotlas skrev 2008-02-01 15:25:22 följande:
    TinaB 77 skrev 2008-02-01 14:26:56 följande: När du är riktigt förbannad kanske..?
    Det kanske händer någon gång så vi tänkte att det va lika bra att det fick stå kvar
Svar på tråden roliga förlovningar o ord i ringarna