• keli

magsjuka, ska till Gran Canaria på lördag.

Den ena dottern ahr kräkts av och till sedan fm. Och när den andra dottern var på gymnastik så kraktes en annan tjej där. Hoppas vi klarar oss och blir friska till lördag morgon. Hur ska man kunna få ett läkarintyg på mag/kräksjuka? De kan ju knappast komma hit, eller? Tänkte mest på avbeställningsskyddet, Men vi får hålla tummarna. Någon som har något bra tips?

• Svar på tråden magsjuka, ska till Gran Canaria på lördag.
  • Jesslan

vitpepparkorn och god hygien, sprita toa och händer efter dottern.
    använd vars en handuk och håll tummarna.
    Svep en wiskey om ni vuxna börjar känna nåt!

Lycka till

• Leija

Vi bor 7 st i samma lägenhet, EN av oss hade magsjuka i veckan... Tack vare god hand hygien!
    Så håll god hand hygien, tvätta hellre en gång för mycket än för lite, barnet med magsjuka ska tvätta väldigt ofta.

• Mama72

Om ni har mer än en toalett skulle jag låta den/de som är magsjuka få gå på den ena, och ni friska på den andra. Och så god handhygien förstås...

Och vitpepparkorn som någon nämnde är jättebra... 10 om dan äter jag när det går magsjuka på skolan jag jobbar på.

• Leija
    Mama72 skrev 2008-01-27 15:01:31 följande:
    Om ni har mer än en toalett skulle jag låta den/de som är magsjuka få gå på den ena, och ni friska på den andra. Och så god handhygien förstås...Och vitpepparkorn som någon nämnde är jättebra... 10 om dan äter jag när det går magsjuka på skolan jag jobbar på.
    hehe jag tar 10 kor 3-4 gånger varja dag, haha.
    Fast efter jag fick magsjuka efter jag ätit dem så tar jag det aldrig igen, fy tusan vad det gjorde ont att kräkas vitpeppar..
  • Mama72
    Leija skrev 2008-01-27 15:08:27 följande:
    hehe jag tar 10 kor 3-4 gånger varja dag, haha.Fast efter jag fick magsjuka efter jag ätit dem så tar jag det aldrig igen, fy tusan vad det gjorde ont att kräkas vitpeppar..
    10 st 3-4 ggr per dag! Det var många. En sjuksköterska sa en gång till mig att det räcker med 10 om dan, fler gör inte bättre nytta. Kan tänka mig att det gjorde on att kräkas upp vitpeppar...
  • Leija
    Mama72 skrev 2008-01-27 15:12:02 följande:
    10 st 3-4 ggr per dag! Det var många. En sjuksköterska sa en gång till mig att det räcker med 10 om dan, fler gör inte bättre nytta. Kan tänka mig att det gjorde on att kräkas upp vitpeppar...
    jag har hört tvärt om... att det inte hjälper om man tar för lite, utan att man ska ta typ vid varje måltid, men samtidigt, eftersom det tar 24 timmar för maten att smälta borde det ju vara rimligt...
    Eller så kanske man måste ta nya korn när det försvinner mat ut ur magsäcken?
Svar på tråden magsjuka, ska till Gran Canaria på lördag.