AKUT!!! gäller katt
min katt tjej är ca 7 månader...hittade lite blod i lådan nu bara pytte lite..kan det vara så att hon löper eller e hon sjuk?
Dom svarar ej hos vetrinären
Mitt lilla pyre tänk om hon e dålig?
min katt tjej är ca 7 månader...hittade lite blod i lådan nu bara pytte lite..kan det vara så att hon löper eller e hon sjuk?
Dom svarar ej hos vetrinären
Mitt lilla pyre tänk om hon e dålig?
Katter blöder inte vid löp. Hon har kanske urinvägsinfektion? Prova ring en annan veterinär då bara för att få rådgivning.
Hur är hon annars...äter, beter sig som vanligt, feber?
Spontant skulle jag vänta lite o sedan försöka få tag i vet.
Katter blöder inte när de löper. Var det ljusrött blod? Var direkt på sanden? eller i avföring?
Det kan vara att hon löper. Behöver inte vara något farligt.
Kolla kattens allmäntillstånd. Är hon hängig? Springer hon på lådan ofta? Då kanske man ska rådfråga veterinären. men beter hon sig som vanligt och är lekfull bör det inte vara någon fara.
Du kan ju ringa till någon annan veterinär för rådfrågning och inte din egna svarar. Fråga får man ju göra hos vem som helst. Men jag tror inte det är något illa. omhon löper kommer du märka det ju mer tiden går att hon lyfter upp rumpan mera eller jamar högre.
De kan få blod om de är lösa i magen under en längre tid dvs de blir irriterade i tarmen eller om hon är hård i magen så kan de ju också komma lite.Blod från urinvägarna kan tyda på en uvi.
Håll koll.
Behöver inte alls vara någon fara.
katter blöder visst när dom löper.. min hankatt hade blod i avföringen för ett tag sedan, vet sa att det kunde vara att han fåt en spricka vid öppningen precis då blodet då vi kom fram till at blodet va mörkt/ljust? (kommer inte ihåg vilket..) och han va pigg och alert. Men blir katten trött och hängig kan det vara allvarligare saker kattpest mm. Jag tycker du ska kontakta en annan veterinär så snart som möjligt för rådgivning, vet inte vart du bor men om du söker på strömsholms djursjukhus på eniro så har dom öppet dygnet runt. I väntan på det ska du INTE ge katten vanlig mat, bara vatten och risavkok (om han vill ha det). Hoppas allt löser sig med din misse!
NEJ och åter NEJ. Katter blöder inte när de löper. Tikar (dvs hundar) gör det, men inte katter
väldigt konstigt isf.. vi har en okastrerad hona som blöder varje gång..
Fru U skrev 2008-01-27 15:49:48 följande:
Och veterinären säger att katten är frisk och mår bra?
Ja jag vet inte men mina katter har aldrig blött då de löpt. Inte hört talas om någon som gjort det heller.
Ring vetrinären direkt.
Våran katt blödde och slickade sig väldigt i baken... Visade sig att hon hade livmoderinflammation, så det blev operation. Hon klarade sig fint, men det kan vara allvarligt, så ring och hör med en jourveterinär!
jag har aldrig frågat, det kommer en droppe ibland, och är som vanligt, (förutom löpbeteendet). Och ungar kan hon få med, har en kull på 8 veckor idag. Och dropparna kommer enbart vid löpning, så vad ska jag tro?
Fru U skrev 2008-01-27 15:53:04 följande:
Att något är fel på hennes kvinnliga delar, för det ska inte blöda
ja jag får väl ringa å höra då.. hon blöder visserligen inte nu, men jag ska ta reda på mer.. hon kanske gjorde sig illa under parning då? för jag lovar, jag ser ljusa bloddroppar på golvet här ibland, men bara när hon löper.
Fru U skrev 2008-01-27 16:01:01 följande:
Kanske. Definitivt nåt du bör kolla upp