• Anonym

misslyckade aborter ?

Bara undrar...man hör aldrig ngt om att aborter misslyckas ? Medicinska har jag hört om en men aldrig kir ? kan en kir. abort verkligen misslyckas ?

• Svar på tråden misslyckade aborter ?
  • Anonym

Japp, tror att mitt ex är resultatet av en...............

• Anonym

hehe...nää, är det så illa. eller det är allvar kanske ?

• Anonym
    Anonym skrev 2008-01-27 16:46:29 följande:
    hehe...nää, är det så illa. eller det är allvar kanske ?
    Inte allvar........ men det känns som han kunde ha varit.

Nej, en kirurgisk abort ska inte misslyckas men har oxå hört om en hel del misslyckade medicinska.
  • Anonym

Jag gjorde en kirabort för 5 år sen
    Fick åka in akut 1,5 vecka efter ,hade 40 graders feber o tuppade av hemma
    Då hade dom inte fått ut allt,så jag blev opererad på natten igen ,sen inlagd 1 vecka med antibiotika i dropp.

Så visst kan de misslyckas =0(

• Anonym

usch, fy vad hemskt för dej =(

men aldrig att det överlever väl ? eller hur jag ska uttrycka det.

Anonym skrev 2008-01-27 17:00:41 följande:
    Jag gjorde en kirabort för 5 år sen Fick åka in akut 1,5 vecka efter ,hade 40 graders feber o tuppade av hemma Då hade dom inte fått ut allt,så jag blev opererad på natten igen ,sen inlagd 1 vecka med antibiotika i dropp.Så visst kan de misslyckas =0(
  • Annicapannika

Det finns födda barn som överlevde mammans abort, så visst är det möjligt!

• Anonym

Det är lika stor risk att kirurgiska aborter misslyckas som att medicinska gör det.
    En i min förra skola födde ett barn efter att ha gjort en kirurgisk abort som misslyckas.

• Anonym

Min bästa kompis höll på att dö av en kirurgisk abort då hon var 16 år. Det var ett utomkvedshavandeskap och när de skrapade henne så "tog" det alltså inte. Ingen för eller efterkoll t ex med vul eller ul för att se så allt var som det skulle, utan de skickade hem henne med smärtstillande (eftersom hon hade jätteont efteråt). När hon senare samma kväll var alldeles svimfärdig av smärta så följde jag henne till akuten och där tyckte de att vi var fnoskiga som oroade oss för all smärta och att hon blödde igenom bindor och byxor på nolltid. Tillslut efter mååååånga om och men var det en snäll läkare (en at-läkare minns jag) som kollade henne med ul och då blev det världens panik eftersom hon hade stora inre blödningar och fostret satt fortfarande kvar. De sprang iväg med henne på en säng och jag var jätteorolig.

De opererade henne och det gick bra, men hon hade en blodblåsa i magen som var så stor att hon inte borde ha överlevt och hon förlorade en äggledare (detta fick vi inte veta förrän någon vecka senare, läkarna var vääääldigt knapphändiga med vad som egentligen gått fel...)

Nu i efterhand så förstår man att hon borde ha anmält läkaren som utförde skrapningen, men då var vi så unga och hon ville bara ha saken ur världen. Nu, 12 år senare, är hon livrädd att hon blivit steril eftersom hon försökt bli gravid 3-4 år utan att lyckats... Hon och killen ska utredas om någon månad, så då får dom förhoppningsvis veta vad som är fel :(

• Vilsen21

Jag gjorde en skrapning i Juli detta året och åkte in förra veckan igen efter svåra smärtor i magen och illamående. Fick se ett 17+6 veckors foster på UL.

• Anonym (...)

Jag är lite orolig att min har misslyckats.. Ska på kontroll i dagarna, men det är något som inte känns bra.

Eller också är jag bara tankspridd kring allt efter aborten?

Av olika orsaker kunde jag inte behålla barnet men jag har en liten knådd sen innan, som säkert gärna hade haft ett syskon :(

Är också orolig att jag ska få svårare att få barn i framtiden.. Inte första gången jag gjorde abort nu :(:(

• Anonym (Ja)

Jag fock livmoderinflamation

Svar på tråden misslyckade aborter ?