• stinaliza

Alcogel och tatuering??

En kompis sa att man kan smörja sin nygjorda tatuering med alcogel ibland för att förhindra infektion, kan man det? Förutom helosan-salva då...?

• Svar på tråden Alcogel och tatuering??
  • LeosMom

Jag har aldrig hört om det.........däremot så används hemorojdsalva mkt i Usa, eftersom den skyddar och lägger svullnaden. Jag hade det på alla mina tatueringar.

• stinaliza

vad heter sådan salva?

• LeosMom

I Usa heter den A&D cream, och är genom skinlig salva. Jag la den och sedan gladpack över för att inte kladda och jag smörjde MKT, bra mkt mer än dom sa att man borde göra. Så min skorpa blev nästan obefintlig och tatueringarna mkt fina. Det är möjligt att det har hänt lite saker på tatueringsfronten eftersom detta var några år sedan, men jag ska göra likadant igen när jag skaffar nin nästa.

• JennieL

Å fy fan vad det ska svida!!
    Bepanthen har jag fått tips om att smörja med...

• roha

alcogel använder du ju bara innan du börjar tatuera, för att ta bort ev bakterier osv.
    har aldrig hört att man ska ta det under läkningen.
    helosan-salva e att rekommendera. Om du ska tatta dig på en större stdio så fråga om de har den nya sortens salva, vet inte va den heter men den e i ett stick (som ett deo-stick) o ska va skitbra!

• JennieL

Jo just ja... En gammal kompis gick som lärling hos en tatuerare och fick lära sig att helosansalva är ett big no no!
    Speciellt på svarta gaddningar eftersom den drar ut färgen litegrann

• roha
    JennieL skrev 2008-01-28 08:08:09 följande:
    Jo just ja... En gammal kompis gick som lärling hos en tatuerare och fick lära sig att helosansalva är ett big no no!Speciellt på svarta gaddningar eftersom den drar ut färgen litegrann
    Det har jag aldrig hört eller vatt me om. Både jag o min man har bara svarta tatueringar o vi har alltid bara använt helosan o dom e svarta o fina fortfarande.
  • its nice to be hated

Helosan är den sämsta salvan för tatueringar.
    Många som får prickar i sina gaddar utav den.. men att den drar ur färgen är nog helt fel

Men alcogel ? Nej !

Svar på tråden Alcogel och tatuering??