• hope68

skinnsoffa!!!För och Nackdelar...

Jag har en tygsoffa men nu är jag såå less på den så jag kräks snart.Har en liten tjej som är o dreglar o snorar så den är ju alltid fläckig tycker jag.(Är grön,Ikeas billiga kommer inte ihåg vad den heter)Sen allt damm den drar till sig...Jag vill köpa en skinnsoffa men sambon vill inte.Han tycker det blir så svettigt när man sitter i dom ett tag.O låter när man rör sig.Men dom jag har suttit i har det inte blivit så.Så nu måste jag försöka övertala honom.
    Så vad tycker ni som har skinn om det egentligen???Tipsa gärna om vilken soffa ni har.För o Nackdelar.
    Tack på förhand

• Svar på tråden skinnsoffa!!!För och Nackdelar...
  • mammatalman

vi har skinnsoffa. helt toppen bara torka av om det händer en olycka. en liten nackdel är ju att de är dyra. men köpar man en bra skinnsoffa så har man den länge de blir ju bara snyggare med åren. men köper man en tygsoffa så blir den lätt förstörd

• Tant Greta

Har bara haft 1 skinnsoffa:
    Varm&klibbig på sommaren&kall&oinbjudande på vintern.
    Men praktisk iofs,kanske funkar med en pläd över på själva sittdelen?

• Im Fabulous

Skinnsoffor är gräsliga. Köp en soffa med grovt avtagbart tyg, melerad grå/brun istället.

Vi har en MYSINGE från IKEA, i färgen grå/brun. Busenkelt att ta av och på klädseln för att tvätta. Klädseln sitter fast med kardborrband (gissar att du har en "Klippan" idag, och dess klädsel är hopplös, har haft en sådan också)

Vi har en hund som hårar, damm, en dräggelbebis och bröstmjölkskaos + att vi äter middag i soffan väldigt ofta.. Mysinge med grå/brun klädsel passar oss perfekt..

Man kan kombinera den lite som man vill, 2-sits, 3-sits, schäslong, liggdel...

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89829831

• Odeys

Har två skinsoffor som är äldre än mig, de tagit sig igenom två barns uppväxt på/i dem och de ser fortfarande schyssta ut. De låter lite om man växlar position ofta men annars är det inget som stör. Att de skulle vara svettiga eller kalla är inget jag upplevt.

Mvh O.

Svar på tråden skinnsoffa!!!För och Nackdelar...