• tidskriftssamlaren

Bra träningsdvd...finns sådana?

Har tränat på gruppträningspass förut, men flyttar och det finns inget gym som ligger längs vägen. Om jag köper ett kort är jag rädd det mest blir outnyttjat eftersom jag alltid kommer måsta åka en omväg för att ta mig dit. Det blir bara omständigt.
    Vi har en crosstrainer hemma som jag kör motion på. Men behöver ju de där passen för mage, armar, rygg osv...och jag är inte den som driver på mig själv och har egen fantasi. Jag vill ha någon som säger vad jag ska göra och hur länge.

Så...lång förklaring för en kort fråga. Finns det någon som har erfarenhet av träningsvideo och som har något att rekommendera?

• Svar på tråden Bra träningsdvd...finns sådana?
  • Scrapiz

Jag har laddat ner Carmen Electras aerobic stripteas...Den är helt okej. Det finns en hel serie med henne... kolla dem.
    Annars har du en serie där Fit Mama är med den innehåller ett par olika saker så som yoga och pilates.
    Jag köpte min Fit Mama på City Gross.

Jag hoppas dessa ska hjälpa dej. Carmen har hjälpt med då jag har sjukt lätt för att strunta i saker... Är inget fan av träning.
    Men nu när man ska ha barn får man bli =)

Lycka till!!!
    Kram Anna

• tidskriftssamlaren

Tack för tipset. Ska kolla det.

• Zelda29

jag rekommenderar oxå carmen electra..särskiltvideo nr 2..den är riktigt jobbig...
    sen finns det ju en o annan pilatesdvd med som är rätt skön..man känner sig fräshare o smidigare bara efter ett par ggr..

• HelenN

Jag som gillar lite tuffare tag stormtrivs med mina Billys boothcamp som jag köpt på Tv-shop.
    Väldigt effektivt!

• tidskriftssamlaren

HelenN, kan du berätta lite mer om bootcamp-videon, hur använder du den, är den varierad?? Det kändes lite dyrt, jag har inte ens sett reklamen. Det kanske man kan göra på nätet förresten, ska kolla det senare idag. Fast dyrt...ingenting jämfört med ett gymkort, i och för sig. Det kanske är så man får tänka. Men eftersom jag vill ha variation, så kanske jag ska köpa minst ett par videos. Ska även kolla Carmen Electra eftersom det verkar vara flera som gillar den.

• tidskriftssamlaren

Hmm...först såg jag ett pris på 549, sen 399...är det olika dvds, eller? Vad köpte du din för, eller har du flera?

• HelenN
    magaluf skrev 2008-01-28 07:32:59 följande:
    Hmm...först såg jag ett pris på 549, sen 399...är det olika dvds, eller? Vad köpte du din för, eller har du flera?
    Hm, nu e det ett tag sen jag köpte så jag minns inte riktigt vad den kostade. Men jag vet att jag passade på då dom hade en drive med fraktfritt, dom har det lite då och då.

I paketen ingick 3 olika dvd, gummiband och ett schema man skulle följa. Man börjar med en och sen provar man en annan och så följer man schemat så det blir lite variation.
    Den inriktar sej väldigt mycket på magen tycker jag, som jag behöver!
    Jag är jättenöjd! Kul träning där man står och boxas i luften och en och annan spark!
  • MayaLinnea

Jag har friskis & svettis gympa video som jag tycker är bra. Man kan köra både bas, medel eller "svårt" pass. Köpte den på apoteket för ca 200:- tror jag.

Svar på tråden Bra träningsdvd...finns sådana?