• Spindelskratt

39gr feber trots Kåvepenin i 7 dagar mot öroninflammation....Normalt, eller?!

Gossen fick öroninflammation förra månadagen, började då med Kåvepenin 2gånger om dagen. Han hade då endast feber på måndagen. Tempar 2 gånger varje dag för att vara säker.

Imorse fick han plöstligen 39,1 fick alvedon o somnade 1tim senare o sov i 3tim. Har aldrig hänt förr att han sovit så länge.
    I e.m var han ganska vattnig i avföringen med.

Nu ikväll temp på 38.8, har fått ny alvedon.

Men han får ju Kåvepenin forfarande.

Bör jag vara orolig, är det normalt med feber sådär bara.

Vad ska jag göra?!

• Svar på tråden 39gr feber trots Kåvepenin i 7 dagar mot öroninflammation....Normalt, eller?!
  • Jesslan

Det kan ju vara så att han fått en infektion...ett nytt virus som ger honom feber eftersom penicillin inte biter på virus kan det bli så jag hade samma problem här när skruttan gick på penicillin för någon månad sen, köp sempers magdroppar och ge för magen blir kass av medicinen.

• Maggizz

Det är ju normalt att man blir dålig i magen av penicillin men feber ska man inte då. Då är det ju oftast någon infektion som finns i kroppen som ska bekämpas. Kontakta doktorn igen så kanske ni kan byta medicin.

• tinis77

Alexander fick kåvepenin mot öroninflammation i höstas, det hjälpte inte så han fick amimox ist. Läkaren sa att ca 5% av öroninflammationerna orsakas av en bakterie som kåvepenin inte tar.

• Spindelskratt

Åh, jaha...tack för svaren. Får ringa VC imorgon då o det blir ju givetvis inget dagis här heller.

mamma29: Vad är det för droppar, var hittar jag dem?

• Saltlakrits

Man blir extra infektionskänslig efter en penicillinkur.
    Den slår inte bara ut de dåliga bakterierna utan även de som behövs.

Så det kan vara en ny infektion som han har fått.

Men för säkerhets skull så kan du ju ringa och höra med läkaren så det inte är ö-infl. han har fått tillbaka..

Mamma till tre underbara barn!
  • Jesslan

Dom dropparna köper du på apoteket det tar någon dag sen blir magen bra.Ger dom rätta bakterierna och ställer tillrätta floran som rubbas av penicillinet.

• Spindelskratt
    Mamma29 skrev 2008-01-27 19:18:48 följande:
    Dom dropparna köper du på apoteket det tar någon dag sen blir magen bra.Ger dom rätta bakterierna och ställer tillrätta floran som rubbas av penicillinet.
    Tack, blir apoteket imorgon här.
  • Eldo

Man ska inte få feber under en pågående penicillinkur.
    Det kan betyda att kåvepeninen inte har tagit bakterien som orsakat öroninflammationen eller så har din lille kille åkt på en virusinfektion.
    Om man har feber fortfarande efter tre dagar efter påbörjad penicillinkur eller får feber på nytt så ska man alltid kolla upp det.

• moncen

min son har haft 9 st örononflamationer. han fick kåvepenin mot det första öroninflamationen men efter 7 dgars kur så tog det bara 3 dagar så fick han en ny. så efter det har jag alldrig mer fått kåvepenin. jag tycker att om det händer i gen så skll du be om amimox, det tar inflamationerna mycket bättre. hoppas att snart blir bra

• Spindelskratt

Tack för alla svar. Imorse hade ingen feber.
    Får han feber igen så ska jag kolla upp det ordentligt o även boka in en tid för extra kontroll nästa vecka.
    Så jag vet säkert att öronen är bra.

Svar på tråden 39gr feber trots Kåvepenin i 7 dagar mot öroninflammation....Normalt, eller?!